در نشست خبری صندوق ذخیره فرهنگیان مطرح شد؛

صندوق ذخیره دستمایه اهداف سیاسی نشود/ اعلام آمادگی صندوق برای جذب بازنشستگان

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به سهم صندوق ذخیره فرهان در بانک سرمایه گفت: به دنبال جذب اعتماد فرهنگیان در این صندوق و تخقق بازگشت بازنشستگان هستیم.

صندوق ذخیره دستمایه اهداف سیاسی نشود/ اعلام آمادگی صندوق برای جذب بازنشستگانبه گزارش خبرنگار خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری نیکدل مدیر عامل صندوق دخیره فرهنگیان با اصحاب رسانه صبح امروز در محل این صندوق برگزار شد.

در این نشست نیکدل عنوان کرد: ساختار صندوق ذخیره فرهنگیان پس انداز نیست بلکه سرمایه گذاری است و تا کنون ٨٨٩ هزار نفر عضو داریم.
 
وی ادامه داد: در برنامه پنجم از سوی دولت حمایتی صورت نگرفت و هیچگونه واریزی در این دوران نداشته‌ایم.

مدیر عامل صندوق دخیره فرهنگیان تصریح کرد: بانک سرمایه بنگاهی است که بر اساس قوانین ما اداره نمی‌شود بلکه قوانین بانک مرکزی مستقیما برای اداره صندوق اعمال می‌شود و اگر به نحوی بانک سرمایه از کل زمین محو شود تنها ٥١ میلیارد تومان ضرر می‌کنیم.

کمتر از ٥ درصد از سرمایه‌های دفتری در بانک سرمایه است و صندوق ذخیره فرهنگیان سهمی در بانک ندارد.
 
نیکدل با بیان اینکه به دنبال اخذ تضییع حقوق فرهنگیان است، عنوان کرد: طبق دستور قوه قضاییه باید تا ۲۵ اردیبهشت ماه مبالغ تسویه شود در غیر این صورت برخورد قانونی با آن‌ها انجام می‌شود. 
 
مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان عنوان کرد: ۹۵ درصد دارایی فرهنگیان در صندوق ذخیره است و با شفاف‌سازی دارایی‌ها بخشی از این دارایی‌ها را در بورس سرمایه‌گذاری خواهیم کرد و از تصدی‌گری پرهیز می‌کنیم و همچنین به سمت مدیریت سرمایه و اعتمادسازی برای جذب فرهنگیان هستیم.

وی ادامه داد: در شرک سرمایه‌گذاری افرادی حضور داشته‌اند که موجب اختلاف مالی در این شرکت شده‌اند که البته این افراد با نظارت قوه‌قضائیه بازداشت شدند و فعالیت آن‌ها به سال ۹۴ - ۹۳ برمی‌گردد.

وی دربارهٔ تغییر مدیرعامل بانک سرمایه نیز گفت: گزارشاتی از تخلفات ایشان بود که ادامه حضورش در بانک سرمایه به صلاح نبوده است. همچنین وزیر آموزش و پرورش را برای این تغییر تهدید به استیضاح کردند و به او فشار آوردند تا خانی را تغییر ندهد.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان بیان کرد: بدهکاران بانک سرمایه کسانی هستند که دارایی زیادی دارند که می‌توانند با نقد کردن آنان بدهی خود را بازگردانند. مشکل اصلی ما این است که عدد کلان را آدم‌های با نفوذ بدهکار هستند.


نیکدل با اشاره به اینکه رقم اختلاف مالی صندوق بطور قطعی مشخص نیست تصریح کرد: به دنبال افزایش مشارکت فرهنگیان در این صندوق هستیم و حتی طرح استمرار ایجاد شده تا افرادی که به تازگی بازنشست شدند در صندوق فعالیت داشته باشند.

نیکدل یادآور شد: یک ریال هم صندوق ذخیره فرهنگیان از فساد مالی هشت هزار میلیاردی متضرر نشده است ولی اگر ارزش سهام بانک سرمایه پایین بیاید ما متضرر می‌شویم.

وی با بیان اینکه آماده پذیرش ساز و کارهای نظارتی از مجلس هستند گفت: همانطور که وزیر آموزش و پرورش نیز تکلیف کرده به دنبال ساز و کاری برای نظارت بر فعالیت‌های صندوق ذخیره هستیم البته در داخل صندوق ساز و کارهای نظارتی وجود دارد، اما ساز و کارهایی که از بیرون بر فعالیت‌ها نظارت داشته باشد هنوز به دست نیاورد‌ه‌ایم و چنانچه مجلس راهی داشته باشد آن را می‌پذیریم.

مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان در خصوص سهم شرکت‌های زیر‌مجموعه در اختلاف حساب مالی انجام شده گفت: هنوز رقم دقیقی مشخص نشده، اما با توجه به بررسی‌های انجام شده مدیران برخی شرکت‌ها که در این مسئله نقش داشته‌اند شناسایی و از سوی قوه قضائیه با برخورد قانونی مواجه شدند.

وی در خصوص تغییر مدیرعامل بانک سرمایه اظهار کرد: قرار بر این بود تا بعد از تعیین هیأت مدیره جدید این کار انجام شود، اما به دلیل اختلاف حساب‌های مالی که مدیرعامل سابق بانک سرمایه داشت با همان هیأت مدیره قبلی کار تغییر انجام شد هر چند برای عدم تغییر وزیر آموزش و پرورش تحت فشار بود، اما این کار در نهایت به نتیجه رسید.

نیکدل بیان کرد: بسیاری از بانک‌ها معوقات دارند که افراد می‌توانند برای بازگشت به جای مبلغ در نظر گرفته شده ملک در اختیار بانک قرار دهند، اما با توجه به سیاست بانک سرمایه بدهی با املاک و اموال جابجا نمی‌شود، بنابراین برخی معوقات بانک سرمایه باقی مانده است.

مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان در خصوص اظهاراتی مبنی بر تأثیرگذاری مدیران صندوق در اخذ وام برای برخی افراد که اکنون برگشت وام را انجام ندادند گفت: حتی اگر این مسئله صحت داشته باشد مربوط به مدیران قبلی بوده، اما مدرکی مبنی بر این مسئله وجود ندارد همانطور که اظهارات بسیاری برای مدیرعامل سابق صندوق ذخیره وجود دارد که وی ۸ هزار میلیارد اختلاس انجام داده در حالیکه این فرد با وثیقه‌ای بسیار کمتر از عدد مذکور به قید وثیقه آزاد شده است.

نیکدل با بیان اینکه اختلاف مالی در بانک سرمایه به صندوق ذخیره مربوط نمی‌شود تصریح کرد: این بانک هیأت مدیره دارد و مسائل مربوط را باید از این بانک درخواست کرد و صندوق ذخیره فقط سهامداری از بانک است و حتی اگر اختلاف مالی وجود داشته باشد تأثیر آن به صندوق ذخیره نیز می‌رسد و فرهنگیان بدانند که ۹۵ درصد سرمایه آن‌ها در صندوق ذخیره است.

مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان در مورد ورود دانشجو‌معلمان به این صندوق تصریح کرد: هنوز این امکان برای دانشجو‌معلمان فراهم نشده و در حال حاضر حقوق‌گیران رسمی می‌توانند به اندازه سهم خود در صندوق سهیم باشند، همچنین تعدادی از باز‌نشستگان که به تازگی از صندوق خارج شدند امکان بازگشت پیدا کردند. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار