وزیر ارشاد در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری درباره بیمه هنرمندان:

12 هزار نفر از اصحاب هنر بیمه می‌شوند

نشست خبری امضای تفاهم نامه وزیر ارشاد و رئیس سازمان تامین اجتماعی با حضور سید رضا صالحی امیری برگزار شد.

12 هزار نفر از اصحاب هنر بیمه می‌شوندبه گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری امضای تفاهم نامه وزیر ارشاد و رئیس سازمان تامین اجتماعی برای بیمه هنرمندان، در تالار وحدت با حضور فاطمه معتمدآریا، منوچهر شاهسواری، اصغر همت، مرادخانی، علی قائم‌مقامی، کامران ملکی، مرتضی رزاق کریمی و ... برگزار شد.
 
وزیر ارشاد در این مراسم گفت: سیاست ما بر چند اصل مبتنی است و به آنها وفادار خواهیم ماند. اولین اصل گفتمان اعتدال فرهنگی بود؛ نکته دوم ما برای وزارت، سیاستگذاری حمایت و نظارت بر امور است. سه امری که اساسی تلقی می‌شود. ما در برنامه ششم توسعه، کلیه امور اجرایی در همه حوزه‌ها را به صنوف واگذار خواهیم کرد و فضای جدیدی در حوزه فرهنگ پیش می آید؛ چون صاحب صلاحیت‌ترین در امور اجرایی خودشان هستند.

لایحه نظام صنفی رسانه را به دولت ارسال کردیم و نظام صنفی هنر را نیز امسال خواهیم فرستاد تا مانند دیگر نظام های صنفی سر و شکل واقعی بگیرد. در قدم دوم در اواخر سال گذشته صندوق هنر را به اهلش واگذار کردیم و در آینده رسانه‌ها و اصحاب نشر اضافه خواهد شد و هویت صندوق فرهنگ و هنر ادامه پیدا می‌کند اما مدیریتش به خودشان می‌رسد.

بودجه صندوق هنر را در سال 96 اضافه کردیم که امنیت‌های شغلی و ... را پیش می‌آورد. امروز این اصحاب فرهنگ با دولت آشتی کردند و ما برای نقد آماده‌ایم.
 
وی افزود: ایجاد امکان گفتگوی دولتمردان با اهالی فرهنگ و هنر به عنوان قدم سوم بود که پس از انتخابات برگزار می‌شود. دکتر ظریف هم در این مراسم حضور دارد؛ چون معتقدیم نقد سازنده کمک شایانی به پیشرفت ما می کند.  توجه به پیشکسوتان از دیگر اهداف ماست. موسسه پیشکسوتان با خرید خانه هنرمندان توسط صندوق این حوره تقویت می‌شود. بحث بیمه و سلامت و امنیت این عزیزان مهم است که 12000 نفر به بیمه شدگان اصحاب فرهنگ و هنر اضافه خواهند شد. ما بنا داریم همه این اصحاب در سراسر کشور را مشمول بیمه قرار دهیم تا احساس امنیت کنند.

صالحی امیری اظهار داشت: در حوزه مالیات تفاهم‌نامه‌ای امضا کردیم که بزودی منتشر خواهد شد و وزارت اقتصاد، برای کاهش مالیات‌ها قدم های مناسبی برداشت. راه نجات کشور از آسیب‌های اجتماعی افزایش فعالیت فرهنگی است و باید به این باور برسیم و این سیاستی است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دنبال می‌کند.  
 
سید تقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: برای ما موجب مباهات است که به برکت این تفاهم نامه 12000 نفر از اهالی فرهنگ و هنر به جامعه سازمان تامین اجتماعی می‌پیوندند.
 
وی تاکید کرد: مهمترین تولید سازمان تامین اجتماعی تولید امنیت اجتماعی است که بی ارتباط با امنیت کشور نیست. با تدبیر و تلاشی که دکتر صالحی امیری حتی در این مدت کم انجام دادند، به نتایج خوبی رسیدیم و مفتخر هستیم دوازده هزار نفر به خانواده تامین اجتماعی اضافه شد. چنانچه امکانات هویتی ایجاد شود، در بیمارستان میلاد خارج از نوبت اهالی فرهنگ و هنر تحت پوشش از خدمات برخوردار می‌شوند.
 
در ادامه روسای خانه سینما، تئاتر و موسیقی برای جلسه پرسش و پاسخ روی صحنه آمدند.

شاهسواری مدیر خانه سینما اظهار داشت: لازم می‌دانم از همه کسانی که در دوره وزارت صالحی امیری ما را یاری کردند که این دغدغه‌ ما از سال‌های گذشته رفع شود، قدردانی کنم.

انتقال ماموریت‌ها به اصناف مهمترین دستاورد بود و صندوق فرهنگ و هنر از دیگر کارهای مهم بود و فکر می‌کنم آینده ما تولید محتوا و گسترش فضای فرهنگی در کشور باشد؛ چون حوزه‌ای است که می‌تواند فرصت ایجاد شغل و ... فراهم آورد.

اصغر همت مدیر خانه تئاتر بیان کرد: ما می‌خواهیم مشکل سرانه درمان حل شود. مسئله و مشکل پنجاه ساله‌ها که تعداد زیادی را هم در بر نمی‌گیرد، اگر حل شود اتفاق خوبی است. شرم‌آور است با حداقل حقوق بازنشسته می‌شویم که این هم حل شود، خوب است. البته اینکه قرار است حرفه ما به عنوان شغل تلقی شود، باعث خوشحالی است.

همچنین نوربخش رئیس خانه موسیقی عنوان کرد: بحث بیمه جزو مطالبات جدی عرصه هنر بود. خیلی از اعضای خانه موسیقی نیاز به حمایت و کمک داشتند که با این حمایت جای سپاسگزاری است. امیدوارم این خدمات استمرار داشته باشد.

در ادامه رئیس سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: امیدواریم و تلاش می‌کنیم که بالای پنجاه ساله ها هم به این قانون و تفاهمنامه اضافه شوند. درباره پرداخت معوقات هم خوشبختانه مشکل حل شده است. یکی از کارهای خوب در این زمینه کارشناسی شدن آن بود که با حضور صالحی امیری انجام شد.  راجع به سقف دستمزدها از لحاظ فنی راهکار دارد؛ چون بیمه ای است و محاسبات خود را می طلبد که کارهایی در حال انجام است. یک خبر مهم هم اینکه مستمری حداقلی به یک میلیون و صد هزار تومان رسید و جزئیات بزودی در این زمینه اعلام خواهد شد.  

 
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار