دبیر علمی کنگره سالیانه جامعه جراحان ایران مطرح کرد؛

تروما دومین علت مرگ و میر ایرانی‌ها/ تعرفه‌های پزشکی مشکل همیشگی جامعه جراحان ایران

دبیر علمی کنگره سالیانه جامعه جراحان ایران گفت: در بررسی صورت گرفته بر روی ۴ هزار پرونده تصادفات رانندگی مشخص شد که عامل انسانی ۷۳ درصد در بروز این تصادفات دخیل بوده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیاوش صحت دبیر علمی چهل و یکمین کنگره سالیانه جامعه جراحان ایران و کنگره سالانه انجمن ارتوپدی ایران که صبح امروز در مرکز همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، گفت: خوشبختانه امروز هیچکدام از افراد جامعه برای درمان و خدمات درمانی نیاز به عزیمت به خارج از کشور ندارند و ما نیاز به بازآموزی علمی داریم.

وی اظهار داشت: ما در سال گذشته در خوزستان و در بیمارستان علی بن‌ابی‌طالب هفتمین برنامه طب رزم را برگزار کردیم و انشاء‌الله امسال در بیمارستان فاطمه‌الزهرا شاهد ارائه هشتمین برنامه طب رزم باشیم.

دبیر علمی کنگره افزود: بعد از سرطان و اختلالات قلبی و عروقی، تروما، به عنوان دومین علت مرگ و میر در دنیا شناخته شده است و یکی از معضلات کشور ما آسیب‌های ناشی از سوانح رانندگی و تروما است، در بررسی انجام شده بر روی ۴ هزار پرونده تصادفات رانندگی نشان داده شده که عامل انسانی ۷۳ درصد در بروز این تصادفات نقش داشته است که از این میان سهم عابر پیاده حدود ۱۲ تا ۲۳ درصد است که این آمار از بررس شهرهای مختلف کشور حاصل شده است.

وی تأکید کرد: تعرفه‌ها، هجمه‌های قانونی و ارسال شکایات از پزشکان به نادرست از مشکلات صنف جامعه جراحان ایران محسوب می‌شود که هدف از برگزاری این کنگره‌ها افزایش دانش علمی ما و انتقال مفاهیم است به گونه‌ای که خدمات رسانی به بیماران بهتر صورت بگیرد.

صحت تصریح کرد: متأسفانه در کشور ما این باور غلط ایجاد شده که افراد در سرنوشت خودشان دخالت ندارند در حالیکه همه اشخاص در تعیین سرنوشت خود دخیل هستند.

وی با بیان اینکه میزان رضایت از کسب مهارت‌های حرفه‌ای توسط پزشکان از نقایص ما در کنگره‌های سال‌های گذشته محسوب می‌شود، اظهار داشت: از دیگر نقیصه‌های ما تأثیر کم برنامه‌های علمی در کسب مهارت‌های حرفه‌ای بود و کسب اطلاعات جدید و میزان رضایت از برنامه‌ها از نقاط قوت ما به شمار می‌آمد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار