سنندج؛

برگزاری دوره های آموزشی زمینه توسعه اسکی در کشوراست

رئیس فدراسیون اسکی کشور گفت: برگزاری دوره های آموزشی مربیگری و کلاس های بازآموزی و داوری، می تواند زمینه توسعه اسکی در کشور و استان کردستان باشد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛سید عبدی افتخاری امروز در مجمع انتخابات هیات اسکی کردستان در سنندج گفت:  فدراسیون امسال نگاه ویژه ای به نونهالان و نوجوانان دارد و استان هایی را که در این راستا گام بردارند مورد حمایت قرار می دهد.

وی با بیان اینکه داشتن برنامه هدفمند برای استعدادیابی رده سنی پایین نیاز است افزود: باید آموزش و استعدایابی را از سنین 9 تا 12سالگی انجام دهیم؛ چرا که در 12 سالگی باید استعدادها شکوفا شده باشد.
وی به پتانسیل بالای کردستان در ورزش اسکی اشاره کردوگفت: در مسیر صحیح قرار دادن نونهالان و نوجوانان، می توان در مدتی کوتاه، سکوهای قابل توجهی را به خود اختصاص داد.
وی لازمه پیشرفت اسکی در کشور و به ویژه کردستان را توسعه زیرساخت ها و تعمیم آن به شهرستان ها دانست و گفت: کردستان زمانی می تواند در اسکی رشد کند که میزبان مسابقات کشوری باشد.
رئیس فدراسیون اسکی یکی دیگر از بسترهای لازم برای رشد ورزش اسکی در کردستان را حضور ورزشکاران در مسابقات ملی ذکر کرد و افزود: برگزاری دوره های آموزشی مربیگری و کلاس های بازآموزی و داوری، می تواند زمینه توسعه اسکی در کشور و استان کردستان باشد.
افتخاری به انعقاد تفاهم نامه با آموزش و پرورش در سطح کلان اشاره کرد و گفت: در سطح استان ها نیز این برنامه باید اجرا شود؛ زیرا در پیشرفت اسکی بسیار موثر خواهد بود.
وی به اقدامات سال گذشته فدراسیون پرداخت و افزود: برگزاری بیش از 37 روز مسابقه در سطح کشور، شرکت در سه رویداد ورزشی قهرمانی جهان و اعزام به مسابقات آسیایی از جمله برنامه های سال گذشته فدراسیون اسکی بود.
وی به برگزاری المپیک زمستانی در سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: تجهیز پیست های اسکی به دستگاه های برف ساز از جمله برنامه های فدراسیون در سال جاری است.
رئیس فدراسیون اسکی کشور بر جذب حامیان مالی در کردستان تاکید کرد و گفت: افراد توانمندی از لحاظ مادی و معنوی در این استان هستند که باید از آنها برای پیشرفت اسکی در استان بهره برد.
در این مجمع، 2 تن از کاندیداهای احراز پست ریاست هیات اسکی کردستان، برنامه های خود را اعلام کردند سپس از بین 17 نفر از اعضا هیات، رای گیری و اسماعیل پورجعفری با کسب 9 رای، رئیس جدید هیات اسکی کردستان شد.
هم اکنون، بیش از 100 اسکی باز سازمان یافته در کردستان مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.