اهواز؛

شناسایی بیش از 2 هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در باوی

رئیس آموزش و پرورش شهرستان باوی از شناسایی 2 هزار و 300 دانش آموز مقطع یکم تا ششم ابتدایی که از تحصیل عقب مانده اند در این شهرستان خبر داد.

شناسایی بیش از 2 هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در باویبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ مجید موحدیان، رئیس آموزش و پرورش شهرستان باوی گفت: از این تعداد دانش آموز لازم التعلیم 1 هزار و 680 دانش آموز زیر پوشش آموزش قرار گرفتند.

وی با اشاره به بخش دوره پیش دبستانی در این شهرستان تصریح کرد: تا پیش از سال تحصیلی 96-95تعداد نوآموزان دوره پیش دبستانی در شهرستان باوی 600 نفر بود که در سال تحصیلی 96-95 تعداد نوآموزان دوره پیش دبستانی این شهرستان به 2 هزار و 450 نفر افزایش یافت که در 102 کلاس درس مورد آموزش قرار گرفتند.

موحدیان اظهار داشت: در شهرستان باوی 1 هزار و 240 اولیای دانش آموز بی سواد وجود دارد که آموزش و پرورش باوی توانسته که 900 نفر از این تعداد را جذب و آموزش دهد.

رئیس آموزش و پرورش باوی خاطرنشان کرد: این تعداد سواد آموز در 115 کلاس درس آموزش دیدند و باقی افرادی که در آمار اولیا بی سواد بودند یا از این منطقه منتقل شده و یا فوت کرده اند؛ در شهرستان باوی 75 درصد بی سوادان شناسایی و آموزش داده شدند.

وی اذعان داشت: در سال 94 بالغ بر 48 درصد دانش آموزان باوی در آزمون سراسری جذب دانشگاه های دولتی شدند و در سال 95 این آمار به 55 درصد افزایش یافت.

مجید موحدیان بیان کرد: رتبه آزمون سراسری این شهرستان در سال 93 در سطح خوزستان 16 بود که این آمار در سال 94 به رتبه 10 و در سال 95 به 8 ارتقا یافت.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.