شیراز؛

موثرترین پایه اقتصاد اسلامی زکات است

قائم مقام شورای زکات استان فارس با اشاره به اینکه موثرترین پایه اقتصاد اسلامی زکات است، گفت: معرفی و آشنایی فرهنگ زکات باید تبلیغات هدفمند، به روز و علمی باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت‌الاسلام محمدحسین ایمانی قائم مقام شورای زکات استان فارس با اشاره به اینکه برای معرفی و آشنایی فرهنگ زکات باید تبلیغات هدفمند، به روز و علمی باشد، گفت: حضور رسانه‌های دیداری، شنیداری و مکتوب در انعکاس نشست‌های شورای زکات در راستای اطلاع‌رسانی و انعکاس فعالیت‌های این نهاد مردمی امری ضروری است.

حجت‌الاسلام ایمانی با اشاره به اینکه قوی‌ترین و موثرترین پایه اقتصاد اسلامی زکات است، افزود: زکات برای دولت به عنوان مجری امر اقتصاد تاکنون تبیین نشده و استفاده از امکانات گره‌گشای زکات برای توسعه روستاها، بخش‌ها و شهر باید مورد توجه دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.
 
وی ادامه داد: با تفاهم، همفکری و تلاش‌های انجام شده استان فارس رتبه برتر کشوری در زمینه جمع آوری زکات را به خود اختصاص داده است که این روند باید همچنان ادامه داشته باشد.
حجت‌الاسلام ایمانی بیان کرد: روحانیت، ائمه جمعه و نمایندگان دولت در فرهنگ‌سازی و تشویق مردم به مشارکت در امر زکات نقش تعیین‌کننده و تاثیر بسزایی خواهند داشت.

قائم مقام شورای زکات فارس تصریح کرد: برای همه‌گیر شدن فریضه واجب زکات در جامعه اسلامی که به احداث فضاهای عمرانی، آموزشی و مذهبی منجر می‌ شود، باید از ظرفیت‌های علمی و عملی کمیته امداد امام خمینی و خیران بهره مند شد.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار