صحبت‌های روحانی در سومین مناظره انتخابات 96+ فیلم

صحبت‌های روحانی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سومین مناظره را در این گزارش بخوانید.

صحبت‌های روحانی در سومین مناظره انتخابات 96به گزارش خبرنگار انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان؛ صحبت های حسن روحانی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سومین مناظره را در این گزارش بخوانید.
 
صحبت های حسن روحانی در سومین مناظره انتخاباتی با موضوع اقتصادی به شرح ذیل است:
 
حجت الاسلام حسن روحانی در مناظره زنده تلویزیونی با بیان اینکه در مسئله قاچاق و مفاسد اولین توجه ما این باشد که ما باید به ریشه های مسئله بپردازیم که چرا اصلا قاچاق به وجود می آید، تصریح کرد: اگر کیفیت تولیدات داخلی افزایش یابد و بتوانیم با قیمت ارزان کالا تولید کنیم دیگر قاچاقی نخواهد آمد.

برای ایجاد رقابت آزاد باید به بخش خصوصی مهلت داد نه خصولتی

روحانی با بیان اینکه اکنون در دنیا کالای قاچاق معنا ندارد، اظهار داشت: وقتی که از قاچاق سخن می گویند یعنی یا اسلحه یا قاچاق مواد مخدر یا قاچاق انسانی. پس ما باید در کشورمان رقابت آزاد را ایجاد کنیم و برای اینکه رقابت آزاد را ایجاد کنیم باید به بخش خصوصی مهلت دهیم نه اینکه خصولتی ها بیایند و همه فضا را بگیرند.

وی با بیان اینکه افرادی که حامی امنیتی و سیاسی دارند نمی گذارند رقابت آزاد ایجاد شود، افزود: با رقابت آزاد است که ما می توانیم کالای خوب تولید کنیم و جلوی قاچاق را از ریشه بگیریم. روستاهای مرزی ما باید تولید کننده شوند و استان های مرزی ما باید صادر کننده شوند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه اگر استان های مرزی صادر کننده شوند جلوی برخی از کالاهای قاچاق به طور حتم گرفته می شود، تاکید کرد: ما باید شفاف سازی کنیم. ما باید به رسانه ها اجازه دهیم که حرف بزنند اگر رسانه ای یک کلمه گفت چرا فساد در املاک نجومی وجود دارد؟ بلافاصله او را بازداشت نکنیم.

وی با بیان اینکه باید رسانه ها را آزاد بگذاریم تا حرفشان را بزنند، گفت: ما باید دولت الکترونیک ایجاد کنیم تا همه چیز شفاف شود و جلوی قاچاق گرفته شود.
 

روحانی در نقد صحبت های میرسلیم اظهار داشت: مسئله صادرات مهم است و از افتخارات این دولت این است که درهای بازار صادرات را با برجام باز کردند.

وی افزود: پتروشیمی ما در انبارها مانده بود و توان صادرات آن وجود نداشت اما در حال حاضر صادر می شود و میعانات نیز که روی آب ها باقی مانده بود در عرصه صادرات قرار گرفت. نفت خامی که آقای میرسلیم به ان اشاره کردند صادر شد که صادرات آن نیز برمبنای تصویب مجلس و سیاست های کلی است.

این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: ما در حال حاضر در پارس جنوبی با قطری ها مخازن مشترک داریم و امسال علاوه بر گاز از این پالایشگاه ها نفت خام نیز استخراج می شود اما ایشان می گویند که این منابع را بگذاریم تا قطری ها آن را ببرند و یا در غرب کارون امروز 300 بشکه در روز نفت خام تولید و صادر می شود که ارتقای آن را باید ادامه دهیم اما آقای میرسلیم می گویند تا بگذاریم این منابع را عراقی ها ببرند.

 حضور در بازار نفت منجر به قدرت اقتصادی ما شده است

 روحانی با بیان این که قدرت اقتصادی امروز ما به خاطر حضور در بازار نفت است، افزود: یکی از افتخارات ما این است که در دیپلماسی نفتی در اپک توانستیم حق خود را پس بگیریم. بازار ما را عربستان گرفته بود و از آن استفاده می کرد اما امروز توانستیم این بازار را پس بگیریم. همه کشورهای اپک میزان نفت خود را کاهش دادند اما ایران نه تنها کاهش نداد بلکه افزایش تولید هم داشت.

وی تصریح کرد: امروز میعانات ما در پالایشگاه ستاره خلیج فارس پالایش می شود و دیگر لازم نیست که میعانات را در سال های آینده به کشورهای دیگر صادر کنیم.

روحانی در پاسخ به این سوال که مهمترین مشکل نظام از نظر جنابعالی چیست و چه برنامه‌ای برای تسهیل ارائه وام‌های هدفمند به تولید،‌ خدمات،‌ مسکن و ازدواج جوانان و سایر موارد ضروری دارید، گفت: یکی از ارکان بزرگ برای اقتصاد امروز و فردای ما بانک‌ها هستند. در بودجه‌های عمرانی هم تصمیم ما این است که بودجه عمرانی را با همکاری و تقویت بانک‌ها  بتوانیم افزایش دهیم.

بانک‌های ما نیاز به اصلاح دارند

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه بانک‌های ما نیاز به اصلاح دارند، ادامه داد:همانطور که اشاره شد برخی از موسسات مالی غیر مجاز در دولت قبل به وجود آمد که برخی از وقت ما را در دولت یازدهم گرفت که چگونه این‌ها را اصلاح کنیم و پول مردم را به آنها برگردانیم و چه اقداماتی در این راستا انجام دهیم؛ به طوری که کار زیادی برای موسسه میزان که مربوط به دستگاه آقای رئیسی است انجام دادیم تا بتوانیم آن مشکلات را حل کنیم.

وی گفت: امروز برای اینکه بانک‌های ما تقویت شوند، سرمایه بانکهای دولتی را تقریبا دو برابر کردیم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه بانکها را برای تولید نیاز داریم، تصریح کرد: در سالی که گذشت حدود 24 هزار واحد تولیدی از تسهیلات بانکها استفاده کردند که این تسهیلات باعث شد بنگاههای کوچک و متوسط که برخی از آنها تعطیل شده یا از تمام ظرفیتشان در خط تولید استفاده نمی‌کردند امروز فعال شوند و همچنین ما از طریق بانکها امروز سرمایه خارجی را جذب می‌کنیم.

روحانی ادامه داد: اگر بخواهیم وضع زندگی و معیشت مردم درست شود، فقر ریشه کن شود و اقتصاد ما به عنوان یک قدرت بزرگ ملی ظهور پیدا کند، باید بانکها را تقویت کنیم که ما امروز با یکی از بانک‌های خارجی برای 10 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در ایران به توافق رسیدیم.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم کشور را به رونق برسانیم، باید از سرمایه ملی و خارجی استفاده کنیم و برای تحول در زندگی مردم نیاز داریم که صادرات را افزایش دهیم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به صحبت میرسلیم گفت: دوستان ما مرتب می‌گویند که ما به مردم پول برای شغل و یارانه می‌دهیم و شما این پول را از کجا می‌آورید که به مردم می‌دهید؟ از بانک مرکزی می‌گیریم به معنای اینکه از این جیب مردم گرفته و به جیب دیگر آنها می‌گذاریم و این به معنای تورم 50 درصد است. از کجا این پول را می‌آوریم؟ چرا نمی‌گویند منابعش کجاست؟ الان 70 میلیارد کل یارانه ما است که طبق برنامه مجلس تقسیم می‌شود که شامل یارانه نقدی و غیر نقدی است. آیا مردم ما یارانه نقدی را بیشتر دوست دارند یا طرح تحول سلامت را؟

روحانی ادامه داد: ما در طرح تحول سلامت در واقع یارانه درمانی پرداخت می‌کنیم. برنامه ما برای شغل روستایی در دولت بعدی این است که از هر روستایی که سرمایه‌ای برای اشتغالش بیاورد، بتوانیم دو برابر آن را از طریق تسهیلات بانکها پرداخت کنیم.

روحانی در پاسخ به این سوال که مهمترین مشکل نظام از نظر جنابعالی چیست و چه برنامه‌ای برای تسهیل ارائه وام‌های هدفمند به تولید،‌ خدمات،‌ مسکن و ازدواج جوانان و سایر موارد ضروری دارید گفت: یکی از ارکان بزرگ برای اقتصاد امروز و فردای ما بانکها هستند ما اساسا در بودجه‌های عمرانی هم تصمیممان این است که بودجه عمرانی را با همکاری وتقویت بانکها بتوانیم افزایش دهیم با همکاری هم بتوانیم طرح‌های عمرانی را انجام دهیم.

بانک‌های ما نیاز به اصلاح دارند

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه بانکهای ما نیاز به اصلاح دارند ادامه داد: همانطور که اشاره شد برخی از موسسات مالی غیر مجاز در دولت قبل به وجود آمد که برخی از وقت ما را در دولت یازدهم گرفت که چگونه اینها را اصلاح کنیم و پول مردم را به آنها برگردانیم و چه اقداماتی در این راستا انجام دهیم که کار زیادی برای موسسه میزان که مربوط به دستگاه آقای رئیسی می‌شود چه تلاش زیادی شد که ما بتوانیم آن مشکلات را حل کنیم.

وی گفت: امروز برای اینکه بانکهای ما تقویت شوند سرمایه بانکهای دولتی را تقریبا دو برابر کردیم تا برای اینکه بتوانند در قبال مسائل اقتصادی تلاش کنند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه بانکها را برای تولید نیاز داریم تصریح کرد: در سالی که گذشت حدود 24 هزار واحد تولیدی از تسهیلات بانکها استفاده کردند که این تسهیلات باعث شد که بنگاههای کوچک و متوسط که برخی از آنها تعطیل شده یا از تمام ظرفیتشان در خط تولید استفاده نمی‌کردند امروز فعال شده و همچنین ما از طریق بانکها امروز سرمایه خارجی را جذب می‌کنیم.

روحانی با عنوان اینکه ما اگر بخواهیم وضع زندگی و معیشت مردم درست شود و فقر ریشه کن شود و اقتصاد ما به عنوان یک قدرت بزرگ ملی ظهور پیدا کند ادامه داد: یکی از راه‌های حل این مسائل تقویت‌های بانکها و گرفتن اعتبارات از بانکهای مختلف است. امروزه با یکی از بانکهای خارجی برای 10 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در ایران به توافق رسیدیم.

برای رسیدن به رونق باید از سرمایه ملی و خارجی استفاده کنیم

وی بیان کرد: ما اگر بخواهیم کشور را به رونق برسانیم باید از سرمایه ملی و خارجی استفاده کنیم و برای تحول در زندگی مردم ما نیاز داریم که صادرات را افزایش دهیم .

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به صحبت آقای میرسلیم گفت: دوستان ما مرتب می‌گویند که ما به مردم پول برای شغل و یارانه می‌دهیم و شما این پول را از کجا می‌آورید که به مردم می‌دهید؟ از بانک مرکزی می‌گیریم به معنای اینکه از این جیب مردم گرفته و به جیب دیگر آنها می‌گذاریم؛ یعنی تورم 50 درصد. از کجا این پول را می‌آوریم؟ چرا نمی‌گویند منابعش کجاست؟ الان 70 میلیارد کل یارانه ما است که طبق برنامه مجلس تقسیم می‌شود که شامل یارانه نقدی و غیر نقدی می‌شود. مردم ما آیا یارانه نقدی را بیشتر دوست دارند یا طرح تحول سلامت را؟

روحانی ادامه داد: ما در طرح تحول سلامت در واقع یارانه درمانی پرداخت می‌کنیم. ما برای شغل روستایی برنامه‌مان در دولت بعدی این است که از هر روستایی که سرمایه‌ای برای اشتغالش بیاورد بتوانیم دو برابر آن از طریق بانکها تسهیلات پرداخت کنیم.

روحانی در واکنش به سخنان رئیسی مبنی بر اینکه دولت قبل مربوط به گذشته بوده است، بیان داشت: مگر شما در آن زمان در قوه قضاییه نبودید؟ چه طور به این موضوعات رسیدگی نکرده اید؟! چطور ۳/۶ میلیارد دلار پول مردم را آمریکایی ها توانستند ضبط کنند، در حالی که در سال ۸۷ ما ۱۰ ماه فرصت داشتیم تا تمام این پول را برگردانیم.
 
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با بیان اینکه قوه قضاییه یک دستگاه نظارتی است، اظهار داشت: شما اگر در بازرسی کل کشور بودید چه کار می کردید؟ در آن دولت که به یک آدم فاسد نفت داده شد، شما چه کردید؟  در همین تامین اجتماعی که دوستان شما از دستگاه قضایی در انجا بودند و بسیاری از مفاسد از آنجا شروع شد، شما چه کرده اید؟
 
روحانی با بیان اینکه  الان ۳/۸ از پول مردم کجاست، اظهار داشت: این پول با امضای چه کسانی در آنجا ماند و چه کسانی این کار را کردند؟ که آقای رئیسی بعضی از آنها را کاملا می شناسند، زیرا مدت‌ها در بازرسی و قوه قضاییه بوده و حالا باید بگوید که چطور اینها را در دولت قبل رسیدگی نکرده است؟ مگر دولت قبل سازمان نظارت و بازرسی نداشته است؟ مگر قوه قضاییه در آن زمان نداشته است؟
 
روحانی با اشاره به اینکه در زمان حال در صورت بروز کوچکترین تخلفی سخنگوی قوه قضاییه ایران آن را اعلام می‌کند، در دولت قبل این سخنگوی قوه قضاییه کجا بود؟ در دولت قبل دارو در بازار نبود و مردم برای تهیه دارو صف می بستند، اظهار داشت: در آن دوره در بیمارستان ها وسایل و سوزن جراحی نبود! مگر شما در آن دوره مسئول نبودید؟ و در آن دوره نظارت نمی‌کردید؟ و چرا آن موقع به مردم نگفتید و الان اعلام می‌کنید و می‌گویید ما به آینده حواله می دهیم؟

روحانی با اشاره به اینکه سال گذشته در گندم خودکفا شدیم، ما ۲۱ میلیون تن به مواد غذایی خود در این دولت افزودیم. کشاورزان پول گندم را ۱۷ برابر سال ۹۱ دریافت کرده اند، اظهار داشت: ما چیزی را به آینده حواله نمی‌دهیم، اگرچه نمی‌خواهیم بگوییم که امور مربوط به کشاورزان بدون نقص و اشکال است و باید اشکالات رفع شود و ما باید مسائل را حل و فصل کنیم.
 
روحانی در ادامه به موضوع بانک ها پرداخت و گفت ۱۵/۱ درصد معوقات در اول این دولت بوده است، و امروز معوقات ما ۱۰ درصد شده است، پس ما توانستیم بانک ها را در مسیر درست قرار دهیم. نظارتی که امروز بر بانکها می شود با دولت قبل قابل مقایسه نیست.
 
نظارت بانک مرکزی امروز خیلی بهتر از سالهای قبل شده است
 
وی با تاکید بر اینکه قالیباف خودش هم می‌داند، اظهار داشت: نظارت بانک مرکزی امروز خیلی بهتر از سالهای قبل شده است، و در این زمینه هم ما،  هم شورای عالی امنیت ملی و هم مقام معظم رهبری کمک کرده اند.

روحانی با بیان اینکه ما نه هزار میلیارد تومان وام ازدواج داده ایم، بیان داشت: ۱۷ هزار میلیارد تسهیلات برای بنگاه‌های کوچک و متوسط داده شد و ۴۳ درصد بیشتر تسهیلات پرداخت شده است.
 
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه ما نباید غیر اخلاقی حرف بزنیم، گفت: آقای قالیباف چرا سخنان غیر اخلاقی به کار می‌برید؟ شما که به این حرکات غیر اخلاقی نیاز ندارید! زیرا در طول این ۴ سال با تمام امکانات تان علیه این دولت کار کردید و هر روز تخریب کردید.
 
روحانی با بیان اینکه شما ساختمان‌های مجلل در شمال تهران گرفتید و علیه دولت فیلم درست کردید، اظهار داشت: در روزنامه‌های خودتان تمام تیترها علیه دولت بوده  و دیگر نیاز نیست پیش از این دولت را تخریب کنید و مردم در روز ۲۹ اردیبهشت تصمیم خودشان را اعلام خواهند کرد.
 

روحانی در نقد سخنان هاشمی طبا خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم تولید کشور رونق پیدا کند یکی از راه حل های آن ایجاد سرمایه گذاری و فناوری است و شرکت های دانش بنیان در این دولت بسیار موفق بوده اند و 300 شرکت در حال حاضر به خوبی فعالیت می کنند درباره راه حل دوم لازم است که بگویم مسئله سرمایه در اولویت است و ما با موفقیت در توافق هسته ای توانستیم به درآمد سال جاری 20 میلیارد را اضافه کنیم.

وی افزود: تصمیم ما بر این است که این 20 میلیارد دلاری که از پول نفت و گاز و میعانات به درآمد کشور اضافه می شود در شرایطی که فروش ما نسبت به سال گذشته افزایش 2 برابری داشته است 15 میلیارد را برای توسعه سرمایه گذاری هزینه خواهیم کرد و اشتغالی که ما می گوییم بایدتوسعه پیدا کند باید برای آن راه حل مناسبی پیدا کنیم و در کتاب برنامه دولت دوازدهم درباره این مسئله به طور کامل صحبت شده است که از این 20 میلیارد دلاری که وجود دارد 15 میلیارد دلار برای توسعه و سرمایه گذاری تعبیه خواهد شد البته با همکاری بانک ها .

وی بیان داشت: 3 تا 5 میلیارد دلار از این سرمایه برای رسیدگی به معیشت فقرا اختصاص می یابد که از این 5 میلیارد 1.5 میلیارد را به مجلس برای تصویب واگذار کرده ایم و بعد نیز کارمان را ادامه خواهیم داد که همه روستاییان و مردم مناطق محروم بتوانند با 2 برابر پولی که ما به آن ها اختصاص خواهیم داد بتوانیم برای آن ها مشاغل بیشتری ایجاد کنیم.

روحانی دیگر نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نقد صحبت‌های رئیسی بیان داشت: این بسیار مهم است که مردم بدانند عده‌ای به دنبال بازگشت به چهار سال قبل هستند و این مسئله روشن است که عده‌ای به دنبال پخش کردن پول مانند دولت قبلی هستند، آن زمان ۱۷ هزار میلیارد تومان برای یارانه می‌توانستند بدهند که ۴۲ هزار میلیارد هم تخلف کردند اما امروز ۷۰ هزار میلیارد دلار وجود دارد که می‌توان همه اینها را تبدیل کرد و به مردم داد، ما می‌توانیم در بخش یارانه‌های مربوط به کشاورزی، بهداشت و درمان توقف ایجاد کنیم اما این درست نیست و ما یارانه‌ها را ادامه می‌دهیم، چرا که ما دنبال نظام تأمین اجتماعی هستیم که آ‌ن را در برنامه دولت دوازدهم آورده‌ایم چرا که مستمری افراد کم درآمد را بیش از سه برابر کرده‌ایم و در این خصوص با مجلس توافق کرده‌ایم قدم دوم هم این است افرادی که در کف درآمدی و فقر مطلق به سر می‌‌برند در سایتی ثبت نام کنند و حداقل معیشتی به آنها پرداخت شود.
 
 افزایش حقوق و تأمین حداقل‌های زندگی برای افراد کم توان
 
وی همچنین با تأکید بر افزایش حقوق و تأمین حداقل‌های زندگی برای افراد کم توان گفت: ما افراد کم توان را تقویت می کنیم و حداقل حقوق آنها را هم اکنون به یک میلیون و صد افزایش داده‌ایم و همچین برای بازنشسته‌ها نیز تدابیری اندیشیده‌ایم.   
 
روحانی در ادامه برنامه در نقد گفته های قالیباف افزود: شما راجع به رشد گفتید درامد ملی کشور را دو و نیم برابر می کنید ما در هیچ جای دنیا سابقه چنین رشدی را نداریم و این به معنای رشد 26 درصدی است در حالی که در هیچ کجا شاهد چنین رشدی نیستیم.

وی تصریح کرد: می گویند که ما پتروشیمی راه می اندازیم و شغل درست می کنیم ما که الان 54 میلیون تن پتروشیمی تولید می کنیم پس کجاست اقتصاد؟ رشد از طریق بهره وری ایجاد می شود بگویید چه طور این را ایجاد می کنید؟

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه 9 میلیون تن به پتروشیمی در این دولت اضافه شد به طوری که پتروشیمی 16 هزار نفر را در اروپا به طور مستقیم و غیرمستقیم سبب اشتغالزایی می شود افزود: چه مقدار از طریق بهره وری رشد ایجاد شده است؟ رشد از طریق سرمایه فیزیکی ایجاد می شود در این دولت بعد از چشم انداز به رشد بالای هشت درصد رسیدیم در حالی که در ده سال گذشته چنین رشدی سابقه نداشت و با رشد خوب این مسیر را دولت آینده می تواند ادامه دهد.
   
روحانی در پاسخ به این سوال که فرصت‌ها و تهدیدهای رشد نقدینگی چیست و چنانچه شما رئیس جمهور شدید چه برنامه‌ای در زمینه مدیریت و مهار این پدیده خواهید داشت، گفت: قبل از اینکه به این سوال پاسخ دهم باید به نکته‌ای که برادرم جناب آقای رئیسی مطرح کردند باید پاسخ دهم و با اینکه روز میلاد امام زمان(عج) است و ایشان هم مانند بنده روحانی هستند و من نمی‌خواستم این موارد را مطرح کنم آقای رئیسی می‌گویند بنده در ماه‌های آخر برای افتتاح پروژه‌ها به استان‌ها سفر کردم و بعد به جای آن می‌گوید که مصوبه گذراندید در اینجا جای دارد که بگویم ما مصوبه‌ها را چهار سال پیش گذراندیم و چهار سال هم کار کردیم و در این سفرها رفتیم که پروژه‌ها را افتتاح کنیم آیا شما از افتتاح ناراحت هستید و به ما می‌گویید که چرا قانون را در ماه‌های آخر کارمان اجرا کردیم و شما می‌گویید که چرا در ماه‌های ابتدایی سال ۹۶ قانون را اجرا کردید در صورتی که ما این قانون را در شهریور سال گذشته نوشته‌ایم و دی ماه به مجلس ارائه کردیم و مجلس آن را تصویب کرده است و ما موظف به اجرای آن هستیم شما ظاهراً به مسائل قانونی آشنا نیستید در حالی که ادعا دارید درس حقوق خوانده‌اید.

وی ادامه داد: شما یک قاضی هستید و این گونه به مردم تهمت می‌زنید شما می‌خواهید رئیس جمهوری شوید که از حقوق ملت ایران دفاع کند، شما چرا بدون هیچ گونه دلیل و دادگاه اتهام می‌زنید بنده با هیچ کس به هیچ عنوان نه عهد اخوت بسته‌ام و هرکس هر تخلفی که کرده است باید با اشد قانون با آ‌ن برخورد شود و هیچ کس مانع این کار نمی‌شود.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: شما با این کار تبلیغات انتخاباتی می‌کنید شما اگر با فساد مخالف هستید در پرونده ۱۲ هزار میلیارد ریالی که یک طرف آن قاضی‌ای حضور داشت که میلیاردها تخلف کرده بود و عفو شد و یک طرف دیگر آن همکار شما حضور داشت که در حال حاضر فرار کرده است و یک طرف دیگر آن مقام دولتی‌ای بود که امروز در ستاد شما حضور دارد برخورد می‌کردید، اگر شما واقعاً با فساد مخالف هستید فساد روشن پرونده‌ای است که شما از آن مطلع هستید و از آنها استفاده می‌کنید بنده نمی‌خواستم به این موارد اشاره کنم اما به دلیل اینکه شما ابتدا موضوع را آغاز کردید بنده لازم بود که به این موارد اشاره کنم در مسئله نقدینگی مهم‌ترین مسئله تورم است که باید مراقب باشیم تورم ایجاد نشود.
 

روحانی نیز در پایان جمع بندی خود بیان داشت: بعضی از نکات را اصلا مایل نیستم بیان کنم اما مجبورم به ملت شریف ایران بگویم. من اگر پرونده سال 84 آقای قالیباف که دست من بود و نگذاشتم پرونده بشود و دعوا کردم با بعضی‌ها در دبیرخانه که نباید کسی مطلع شود اگر آن مردانگی را نکرده بودم هم اکنون شما اینجا ننشسته بودید. طرح لوله کردن بود، می‌گفتید که بگذارید من این دانشجویان را ظرف 2 ساعت لوله کنم اگر ما جلوی شما نمی‌ایستادیم هم اکنون همه دانشگاههای ما پراز لوله بود.

 ما همه اموال‌مان در اختیار قوه قضائیه است

وی در ادامه افزود: ما همه اموال‌مان در اختیار قوه قضائیه است هم اکنون شما دارید ریا کاری می‌کنید. من اگر در تهران خانه‌ای بیشتر دارم مال شماست. شما اگر برای زمین خیلی ناراحت هستید به طرقبه هم رسیدگی کنید ببینید که بستگان شما چکار کردند.

روحانی خطاب به رئیسی گفت: هر تهمتی می‌خواهید بزنید شما قاضی هستید دست‌تان باز است هر کاری می‌توانید بکنید، می‌توانید همه علما را دستگیر کنید اما تقاضا دارم خواهش می‌کنم که امام رضا(ع) را برای مردم بگذارید حزبی نکنید، امام رضا(ع) افتخار همه ایرانیان و شیعیان و مسلمانان است. اگر نبات و پارچه سبز می‌خواهید برای روستاها بفرستید جلوی آن را بگیرید بگذارید برای بعد از انتخابات. این نهادهای امنیتی و انقلابی که برای شما تجهیزات می آورند از کجا آورده می‌شوند.

وی با خاطر نشان کردن نکته‌ای برای مردم ایران گفت: ما در برابر تحریم‌ها ایستاده‌ایم، ما پی ام دی که هر روز می‌توانست جنگ ایجاد کند را از بین بردیم. من آمادگی دارم و در 4 سال بعد آماده هستم همه تحریم‌ها را بردارم و عزت و منفعت ایران را به ملت ایران بازگردانم. مردم، ما عهد بستیم که از رکود خارج شویم و به رشد اقتصادی برسیم که رسیدیم. ما عهد بستیم که به رکود تک رقمی برسیم. کشاورزان عزیز ما تعهد دادیم که در گندم نیز خودکفا شویم که شدیم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: ما بر همین راهمان ادامه خواهیم داد ،آبهای مرزی را به سرزمین‌مان برگردانیم و امسال مردم غرب کشور با این آب زراعت خواهند کرد. ما برای نجات کشور قدم برداشتیم ،با هم توانستیم جلوی خشک شدن دریاچه ارومیه را بگیریم اگر این اقدام دولت یازدهم نبود امروز دریاچه ارومیه خشک شده بود و یک طوفان می‌توانست 14 میلیون جمعیت را تحت تاثیر قرار بدهد.

روحانی خاطر نشان کرد: مردم من قول دادم که به خانواده‌های شهدا توجه بیشتری کنم ،معوقات از سال 84 تا الان پرداخت شد. عهد من با شما راستگویی و صداقت است.

 
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.