نوبخت در نشست‌خبری:

هر فردی در دولت جرمی مرتکب شود مطابق قانون برخورد می‌کنیم/ در جذب منابع خارجى دچار مشکل هستیم

سخنگوی دولت گفت: منابع سرمایه‌گذارى و ایجاد اشتغال از هفت حوزه تامین می‌شود و باید 770 هزار میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال سرمایه‌گذارى شود.

نشست‌خبری سخنگوی دولت آغاز شد
به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری خود با احزاب رسانه که امروز (19 اردیبهشت ماه) در ساختمان کوثر نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار داشت:‌ در جلسه روز گذشته ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مقرر شد حسب پیشنهاد دولت برای کاهش نرخ بیکاری 950 هزار فرصت شغلی به صورت سالانه ایجاد ‌شود تا در پایان برنامه ششم نرخ بیکاری تک رقمی شود.

وی افزود: بر اساس پیش بینی سازمان برنامه و بودجه سالانه 765 هزار نیروی کار جدید وارد بازار خواهد شد. از سال 84 تا 91 جمعیت شاغل کشور از 20 میلیون و 618 هزار به 20 میلیون و 628 هزار نفر افزایش یافته است.

نوبخت ادامه داد: منابع مورد نیاز برای انجام سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال از طریق دارایی تملک دولت، صندوق توسعه ملی، شرکت‌های دولتی، سهم آورده بخش خصوصی، منابع خارجی در برداشت از بانک‌ها تأمین می‌شود، بر این اساس بایستی 770 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در کشورمان صورت گیرد.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد:‌ هرچند در جذب منابع خارجی در پسابرجام به دلیل وجود تحریم‌ها با مشکلات مواجه هستیم اما مجوز سرمایه گذاری به مبلغ 13.5 میلیارد دلار انجام شده که البته هنوز این میزان اعتبار وارد اقتصاد نشده است.

وی تصریح کرد: برخی معتقدند می‌توان 6 میلیون شغل در کشور ایجاد کرد، اما واقعیت آن است که چنین امری قابل پذیرش نیست چرا که کشورمان ظرفیت انجام این اقدام را ندارد.

نوبخت اضافه کرد: دولت در نظر دارد به نیروهای انسانی بیکار که در واحدها مشغول کارورزی هستند حقوق کارورزی آنها را پرداخت کند این مسئله مصوبه شورای عالی اشتغال است و اگر کسی در حال حاضر  این موضوع را به عنوان نظریه خود اعلام کند از طرح دولت کپی‌برداری کرده است.

سخنگوی دولت متذکر شد: اگر کارفرمایان بخواهند نیروهای انسانی بیکار و کارورز را جذب کنند دولت حق بیمه آنها را نیز به جای کارفرما پرداخت خواهد کرد.

وی بیان داشت: مقام معظم رهبری به منظور برداشت 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال موافقت و از این طرح استقبال کردند.

نوبخت در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه  تهدید صریح وزیر دفاع نسبت به اظهارات ضدایرانی اخیر یکی از مقامات سعودی بازتاب گسترده ای در رسانه های بین المللی داشت آیا این تکرار رفتار عربستان باعث ایجاد تنش و عملی شدن این تهدیدات خواهد شد؟ اظهار داشت:‌ اقدامات نسنجیده از سوی دولت سعودی مطرح می‌شود در هر مورد نیز موضع خود را در برابر درشت گویی‌های ناشی از ترس آنها بیان کرده‌ایم، لذا باید انتظار داشت نقش آنها در حمایت از داعش در عراق مخرب و منفی بوده و در حال حاضر نیز این کشور همین نقش را در سوریه ایفا می‌کند، به هرحال باید بدانند خداوند قوم ظالم را هدایت نمی‌کند.

سخنگوی دولت ادامه داد: پاسخ اظهارات مقامات سعودی آماده است و تحریک کنندگان قطعا پشیمان خواهند شد پاسخ مناسب از سوی وزارت خارجه و وزیر دفاع به این کشور داده شده است.

وی در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران جوان مبنی در مورد تشکیل پرونده برای دختر یکی از وزرای دولت و ابهامات پیش امده در این زمینه، تصریح کرد: موضع دولت در این باره به روشن بیان شده و معتقدم هرکسی در هر جایگاهی از دولت مرتکب به خلاف قانون شود باید بر اساس قانون با وی برخورد کرد.

نوبخت ادامه داد: کسب کالای قاچاق در منزل وزیر به تیتر رسانه‌ها تبدیل شده به طوری که این موضوع را به یکی از مسئولان دولت نسبت داده‌اند، به هرحال ستاد تعزیرات در این زمینه مسئولیت بررسی و پیگیری را بر عهده دارد.

سخنگوی دولت اضافه کرد: مرجع قانون رسیدگی کننده به این مسئله اعلام کرد محموله مورد نظر قاچاق شناخته نمی‌شود چرا که این کالا از طریق مرز رسمی وارد و حقوق گمرکی آن نیز پرداخت شده است، اما هرگونه گمانه‌زنی و شبهه در این رابطه باید مطابق قانون مورد رسیدگی قرار گیرد؛ همچنین نباید به شرافت و آبروی افراد بی توجه بود چنانکه در پرونده بابک زنجانی پیش از آنکه متهم شناخته شود وی را با عنوان "ب ز" می‌شناختند بر این اساس باید اجازه داد در هر زمینه‌ای قانون تعیین تکلیف کند.

وی با اشاره به فیلتر شدن سایت اشتغال یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، افزود: وزیر کشور اعلام کرد فیلتر شدن سایت کارانه بنابر دستور مسئول نظارت انتخابات صورت گرفته چرا که این موضوع با قوانین و مقررات انتخابات مغایرت داشته، از سوی دیگر اعتراضات بسیاری در مجلس شورای اسلامی به این مسئله انجام گرفته است.

نوبخت ادامه داد: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در واکنشی، سامانه کارانه را اقدامی غیرقانونی دانسته و تمامی اقدامات صورت گرفته از سوی ستاد نظارت انتخابات بوده است.

سخنگوی دولت درباره تخصیص یارانه به حوزه حمل و نقل تأکید کرد: تمایلی ندارم که اعلام کنم چه میزان اعتبار از سوی دولت به شهرداری‌ها اختصاص داده شده است، چراکه ممکن است شهردار تهران این موضوع را به خود بگیرد.

وی با اشاره به موضوع اعتراض معدن‌چیان به رئیس جمهور اظهار داشت: رئیس جمهور به مردم دوستی معتقد است، اما باید دانست عده‌ای به حق و عده‌ای با صحنه سازی اقدام به اعتراض کردند همچنین اگر عده‌ای با صدای بلند معترض شوند به طوری که احساسات آنها تسکین یابد باعث رضایتمندی و خرسندی رئیس جمهور می‌شود.

نوبخت گفت: در انتخابات رقبا برای اثبات وجود خود اظهار نظرهایی می‌کنند، اما باید دانست که آیا تخریب ما را بلندتر می‌کند به هرحال قد و قواره ما همین میزان است مردم می‌خواهند هرکسی توان بیشتری برای اداره کشور دارد مسئولیت این امر را بر عهده گیرد، لازم به یادآوری است که جامعه به تخریب و تحقیر پاسخ مثبت نمی‌دهد و نظرسنجی‌ها نیز نشان داد که مردم به این مسائل روی خوش نشان نمی‌دهند.

سخنگوی دولت افزود: روحانی و جهانگیری لیست اموال خود را به قوه قضاییه ارائه داده‌اند، سایر کاندیدا نیز باید اموال خود را نه به رسانه ها بلکه به قوه قضاییه ارائه دهند به هرحال هیچ امری در کشور قابل کتمان نیست و در روز مناظره باید آن را بیان کنند.

وی بیان داشت: عده‌ای به طرح‌ها و اقدامات انجام شده از سوی دولت رنگ می‌پاشند و زحمات مسئولان دولت را مربوط به دولت قبل می‌دادند به هرحال به سهم و درک مردم امیدواریم و به خدا توکل می‌کنیم.

نوبخت در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه اخیرا سخنگوی یکی از قوا نسبت به دولت انتقاداتی داشته، گفت: ایشان را به رعایت قانون و مواضع شرع دعوت می‌کنم.

سخنگوی دولت متذکر شد: دولت در اولین اقدام خود در راستای موانع تولید کوشید و از طریق مصوبه هیات وزیران و ارائه لایحه به مجلس شورای اسلامی در این زمینه اقدام کردیم؛ به هرحال این گونه فعالیت‌ها کافی نیست و باید اقدامات دیگری در این حوزه در دولت دوازدهم انجام شود.
 
نوبخت تاکید کرد: علت اینکه در این دوره از انتخابات وارد شدیم به پایان رساندن طرح‌ها و پروژه‌های نیمه کاره است.

وی اضافه کرد: در دوره‌های گذشته آستان قدس رضوی بر اساس قانون معاف از مالیات بود اما در حال حاضر بر اساس برنامه ششم توسعه تمامی ارگان‌ها و نهادها باید نسبت به پرداخت مالیات اقدام کنند و هیچ کسی معاف از مالیات نخواهد بود.
 
سخنگوی دولت همچنین درباره مشکلات بیمه و مراکز درمانی و بدهی سازمان تأمین اجتماعی به وزارت بهداشت یادآور شد: به دلیل وجود اختلاف نظر میان وزارت بهداشت و وزارت رفاه مسئول شدند تا این مشکل را برطرف کنند بر این اساس مقرر شد وزیر کار تا آذر ماه همه بدهی‌های مربوط به حوزه خود را پرداخت کند. 

نوبخت ادامه داد: همچنین سازمان برنامه و بودجه موظف شد هزار میلیارد تومان به تأمین اجتماعی کمک کند تا افراد با اجرای این طرح از خدمات درمانی و رفاهی بیشتری استفاده کنند چرا که چالش‌های موجود در صنعت دارو و عرضه خدمات نباید گریبان‌گیر مردم شود.
 
انتهای پیام/
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
از فریدون شروع کن...
Iran (Islamic Republic of)
کارگر
۰۸:۳۱ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
4/درصدی
United States of America
ناشناس
۰۱:۲۵ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
شما همین دو قرون داخلی رو حمایت کن جذب خارجی پیش کش
Iran (Islamic Republic of)
پاینده
۰۰:۰۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
شما با کسانیکه سند ضد دین اسلام یونسکو را که مخفیانه به آموزش وپرورش رکن اصلی یک مملکت تحمیل کرده اند چکار کردید؟؟؟؟؟/
Iran (Islamic Republic of)
فرخاد
۱۳:۵۴ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
یکی مثل بابک زنجانی جرمی رو مرتکب شد حکم اعدامش هم اومد, پس چرا اعدامش نکردید!!پس کو برخوردتون?فقط برخورد برا یه قشر خاص مستثناست !آره?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
آره تو خوبی
-
علی ش
۱۳:۱۰ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
... روحانى به مردم دوستى معتقد است ...
چرا این کار را از اول دولت تا حالا انجام نداده است؟
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۱۲:۳۸ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
اول از خودتون شروع کنید
Iran (Islamic Republic of)
آقای مهدی عابدیان زیدی
۱۱:۵۶ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
دورود بر تو
یک سیاستمدار خوب باش
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۱:۳۵ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
واقعا دیگه برخورد می کنید ؟؟ دیگه نمیخواهید فرد متخلف رو ذخایر نظام معرفی کنید ؟؟
آخرین اخبار