کرمان؛

معتادین ماده 16 نباید بعد از ترک به حال خود رها ‌شوند

رییس کل دادگستری استان کرمان ضمن تاکید بر ارتقاء اثربخشی و کارآیی مراکز ماده 16 ،گفت: باید به بحث مراقبت های بعد از خروج معتادان از مراکز درمانی اعتیاد توجه بیشتری شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،یداله موحد صبح امروز در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان،گفت:بحث کیفی سازی عملکرد مراکز ماده 16 ضروری دارد و معتادین ماده 16 نبایستی بعد از ترک و بهبودی به حال خود رها ‌شوند.

این مقام ارشد قضائی در استان کرمان با اشاره به وضعیت کمپ های ماده 16، تصریح کرد: سال گذشته با اقدامات موثری که همه مسئولان مرتبط در امر مقابله با اعتیاد انجام دادند، کرمان در بحث کمپ های ماده 16 در بین استان های کشور شاخص بود اما هنوز برنامه ها متناسب وکافی نمی باشد.

رئیس شورای قضائی استان اعلام کرد:مهم‌ترین مشکل در امر ساماندهی معتادان خیابانی موضوع ماده 16 قانون مبارزه با موادمخدر، حمایت‌های اجتماعی پس از خروج از مراکز درمانی است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان تصریح کرد: اعتیاد به عنوان بزرگ ترین آسیب اجتماعی و چالش در جامعه ما مطرح است .

وی با ابراز امیدواری از بهبود وضعیت کمپ های ماده 16 در واگذاری به بهزیستی افزود: علی رغم به کارگیری افراد و هزینه ها،بایستی اثربخشی و فایده کارها بیش این باشد و این بحث بسیار مهمی است که چرا از 100 نفری که به کمپ وارد می شوند، تعداد کمی درمان شده و مابقی مجدد به چرخه اعتیاد بازمی گردند؟

طبق آئین نامه مراقبت بعد از خروج معتادان،مراقبت از معتاد به مواد مخدر و روان گردان که به طور داوطلبانه به درمان اعتیاد خود ننموده و بنا بر حکم قانون به درمان مکلف شده با تعیین تکالیف مراقبتی بعد از خروج ،امری ضروری در فرآیند مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر و روان گردان ها می باشد.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار