ساری؛

امنيت اجتماعی برنامه راهبردی پليس

برنامه راهبردی جامعه محوری پليس عمومی تلقی کردن مقوله نظم و امنيت اجتماعی است.

سرهنگ علیرضا باقری معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با اشاره به رویکرد جامعه محوری پلیس، گفت: در این رویکرد مقوله نظم و امنيت اجتماعی عمومی است .

وی با اشاره به نقش امنیت در مسائل اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصادی و سیاسی جامعه، مردم را مهمترین مولفه تامین کننده نظم وامنیت در جامعه دانست و افزود: امنیت بيش از هر مقوله اجتماعی ديگر مقوله ای عمومی و مردمی است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران با بیان اینکه نيروی انتظامی سازمانی است که در ميان ساير بخش های حاکميتی، نزديک ترين سطح تعامل و برخورد را با مردم دارد، گفت: ضروری است، پلیس در اجرای مأموريت ها و برقراری نظم عمومی و امنيت اجتماعی بيشترين توجه را به مردم داشته باشد.

سرهنگ باقری با اشاره به اینکه رويکرد جامعه محوری پليس نوعی استراتژی که بر دو پايه اصلی استوار است، افزود: اولين پايه اين استراتژی برقراری تعامل پليس با ارکان مختلف جامعه است.

وی گفت: در اين مفهوم، پليس به منزله سازمانی است که از بطن مردم و برای خدمتگزاری به مردم برخاسته است.

وی افزود: حال که پليس از مردم و برای مردم است،بايد با مردم باشد تا بتواند نيازهای واقعی آنان را درک و از ميزان رضايت آنها ازعملکرد خود مطلع شود.

معاون اجتماعی پلیس مازندران، دومين پايه استراتژی جامعه محوری پليس را عمومی تلقی کردن مقوله نظم و امنيت اجتماعی دانست و گفت: پليس نه می خواهد و نه می تواند به تنهايی نظم و امنيت را در جامعه برقرار کند و اين سازمان برای برقراری نظم و امنيت در جامعه نيازمند واقعی کمک و حمايت مردمی است.

وی رويکرد جامعه محوری پليس را در واقع نوعی فلسفه و اعتقاد دانست که دستيابی به آن نيازمند همکاری مشترک پليس و جامعه است.

سرهنگ باقری گفت: با توجه به ریشه های پلیس جامعه محور یکی از راهکارهای پیشگیری از جرم با اتکا بر رویکرد پلیس جامعه محور کسب مقبولیت پلیس یا اعتماد عمومی به پلیس است.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار