در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

تعیین چارچوبی برای توانمندسازی و صلاحیت های حرفه‌ای مربیان پیش‌دبستانی

معاون آموزش ابتدایی ازتعیین چارچوبی برای توانمندسازی مربیان دوره پیش‌دبستانی خبر داد.

رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛درخصوص توانمندسازی مربیان دوره پیش‌دبستانی بیان کرد: برای معلمان این دوره در حال آماده سازی چارچوبی هستیم تا مبنای صلاحیت های حرفه‌ای معلمان قرارگیرد. 
 
وی ادامه داد: براساس این چارچوب جذب مربیان در مقطع پیش دبستانی باید مبتنی بر ویژگی ها و نگرش هایی باشد و این مساله مورد ارزیابی قرار می گیرند.
 
معاون آموزش ابتدایی اظهار کرد: باتوجه به ارزیابی‌هایی انجام شده میزان توانایی همچنین کمبودهایی که نیاز به آموزش دارند، تعیین شده و بر این اساس دوره هایی برای توانمندسازی ترتیب داده می‌شود.
 
حکیم زاده با بیان اینکه این طرح اکنون در دست اجرا است، تصریح کرد: مطالعات میدانی و تطبیقی این طرح انجام شده و شاخص هایی داریم تا بر این مبنا حرکت کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه پیش دبستانی دوره ای مهمی و بنیادی محسوب می‌شود، عنوان کرد: در صلاحیت ها و شایستگی های مربیان پیش دبستانی دانش، نگرش و مهارت موردتوجه قرار گرفته است.
 
معاون آموزش ابتدایی با بیان اینکه تقویت خلاقیت، زیبایی شناسی و ابراز وجود در کودکان ضروری است، گفت: آشنایی با رشد کودک، چگونگی تعامل با وی، آموزش کار تیمی و مهارت های زندگی از جمله مواردی است که برای نوآموزان پیش دبستانی درنظر گرفته شده و باید مربیان این مهارت ها را آموخته تا امکان آموزش آن را داشته باشند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل ذکریایی
۰۰:۱۵ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
فوق دیپلم رشته ی علوم تربیتی مدیریت آموزشی هستم دوست دارم معلم ابتدایی تدریس کنم
آخرین اخبار