ناراحتی امروز ما سر نامردی است نه مسائل ارزشی

روحانی شایستگی سیاست‌ورزی در جامعه بشری را ندارد زیرا اهل تجربه نیست

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در یزدگفت:شخصیتی که اهل تجربه نباشد، ملت خود را به زمین می‌زند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  حجت‌الاسلام پناهيان از اساتيد حوزه و دانشگاه با اشاره به اينكه برخی القابی كه قشر حزب‌اللهی داده میشود، سوءتفاهم‌‌های ناشی از برداشت نادرست از دين است، گفت: رفع اين سوء تفاهم‌‌ها جناح‌كشی های باطل را در كشور از بين می برد.

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در جمع دانشجویان دانشگاه یزد با اشاره به اینکه دچار یک مشکل بزرگ در ادبیات انقلابی، دینی و سیاسی خود هستیم، اظهار داشت: این ادبیات متعلق به ما نیست به همین دلیل نیز سوءتفاهم‌های بزرگی ایجاد کرده است.

وی عنوان کرد: دین با یک ادبیات خاص صحبت می‌کند اما آن عده‌ای که این ادبیات را ترک کرده‌اند و با ادبیات دیگری صحبت می‌کنند، می‌خواهند با همین ادبیات از دین دفاع کنند که البته ناموفق است.

پناهیان با اشاره به اینکه مفهوم ارزش و استفاده از کلمه ارزشی از جمله همین اشتباهات است، افزود: ما با کلمه ارزش مأنوس شده‌ایم در حالی که این کلمه اولین بار توسط غربی‌ها وارد شد اما هیچ معادل قرآنی ندارد و هیچ‌یک از ما نیز پیگیری نکرده‌ایم که ارزش یعنی چه، فقط بر سر زبان‌ها افتاده و اگر امروز با این ادبیات صحبت نکنیم، متأسفانه مردم هم نمی‌توانند درک درستی از معنا و مفاهیم داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: آنها به ما گفتند نیروی ارزشی تا به خودشان بگویند نیروی واقع‌بین، به ما گفتند آرمان‌گرا تا به خودشان بگویند منفعت‌گرا و دارای عقلانیت در حالی اینگونه نیست و برخی مفاهیم روی دست ما مانده که دعوا درست کرده است.

پناهیان بیان کرد: حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه به نخستین ویژگی یک شخصیت سیاسی و یک مسؤول اشاره کرده‌اند و جالب اینجاست که ابتدا نگفته‌اند فرد باید باتقوا، عادل، انقلابی و حتی ولایتمدار باشد بلکه ابتدا گفته‌اند باید اهل تجربه باشد.

وی با اشاره به اینکه ما نمی‌توانیم از حضرت علی (ع) جلو بزنیم، تصریح کرد: ما حتی نظرمان در مورد حجاب این است که که باید تجربه بشری در مورد حجاب اجرا شود و حضرت علی (ع) نیز همین را خواسته‌اند.

پناهیان خاطرنشان کرد: شخصیتی که اهل تجربه نباشد، ملت خود را به زمین می‌زند همانگونه که حضرت علی (ع) به ابوموسی اشعری تاکید کردند که عقل و تجربه را در مذاکره با معاویه زیرپا نگذارد و فرمودند کسی که در مذاکره با دشمن عقل و تجربه را کنار بگذارد شقی است.

وی ادامه داد: می‌بینیم که در بسیاری از موارد دچار سوءتفاهم‌هایی هستیم که این سوءتفاهم‌ها برخی جناح‌کشی‌های باطل را در کشور به راه انداخته که اگر نبود، این اصولگرایی‌ها و اصلاح‌‌طلبی‌ها وجود نداشت و مشکل اینجاست که بعضی‌ها هم حزب‌اللهی‌تر از رسول اکرم (ص) می‌شوند.

پناهیان اظهار داشت: این آرمان چیست که به ما بسته‌اند، آیا ما به دنبال چیزی به جز منافع هستیم؟ خیلی‌ها تصورشان از بچه‌ حزب‌اللهی‌ها این است که شما منافع را نمی‌بینید و دنبال آرمان‌های خودتان هستید که این حرف ناحسابی است.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) اولین اقدامشان بعد از اینکه یارانی پیدا کردند، فرماندار انتخاب کردند و این کار سیاسی بود زیرا واقع‌بین بود و ما نیز پیروان همان پیامبریم اما متأسفانه می‌بینیم که تاریخ‌نویسان گوشت تاریخ را دور انداخته‌اند و با استخوان آن می‌خواهند آبگوشت درست کنند، حدیثی که پیامبر (ص) زمانی که مدینه را تشکیلاتی اداره کرد، هیچکس بلد نیست اما برخی نکات فرعی را همه به عنوان یک اصل بلد هستند.

پناهیان تصریح کرد: دین مکتبی است که انسان را به واقع‌بینی و تجربه دعوت می‌کند و بی‌دین نیز کسی است که نگران عاقبت امور نیست.

وی یادآور شد: حضرت علی (ع) در فراز وصیت‌نامه خودشان آورده‌اند که خدا را مراعات کنید و به خاطر خدا منظم باشید که اگر ما پیرو حضرت علی باشیم بسیاری از امور خود را با همین فراز وصیت‌نامه ایشان اصلاح خواهیم کرد به عنوان نمونه این روش سخیفی است که دانشجو با سه جلسه غیبت حذف می‌شود و ما باید به سمتی برویم که یک دانشجو یا دانش‌آموز مسلمان شیعه بر اساس دین و مذهبش، نظم را در رأس امور قرار دهد.

پناهیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور یازدهم در همدان عنوان کرد: متأسفم برای رئیس جمهوری که نه به عنوان یک رئیس جمهور بلکه به عنوان یک روحانی در همدان گفت که برخی رقبای او می‌خواهند در پیاده‌روها دیوارکشی و مرد و زن را از هم جدا کنند.

وی ادامه داد: اولا که آنها یاران خودتان بودند و رهبری نیز آنها را با استناد به سخنان امام خمینی (ره) آنها را منع کرد، حال چرا آنها را به ما چسبانده‌اید، آیاد اخلاقی است که انسانی برای پیروزی در انتخابات، هر چه می‌خواهد بگوید؟

پناهیان با اشاره به اینکه عده‌ای حجت‌الاسلام رئیسی را متهم به زد و بند می‌کنند، افزود: ایشان در زمان فعالیت خود زمین‌ها و املاکی که انقلابیون اوایل انقلاب از افرادی به خاطر وابستگی به طاغوت مصادره کرده‌ بودند، بازگرداند.

وی تصریح کرد: دعوای ما این است که آقای روحانی اهل تجربه نیست، مردم به فیلم تبلیغاتی چهار سال پیش ایشان اعتماد کردند چون در آن گفته بودند که جزو تیم مذاکره‌کننده بوده‌ایم به همین دلیل به او رأی دادند و رهبری نیز به همین دلیل که آنها تجربه دارند و اگر تیمی بخواهد مذاکره کند، تیم آنها است، با مذاکره موافقت کردند و آنها نیز رفتند و بد را بدتر کردند.

پناهیان تأکید کرد: روحانی شایستگی سیاست‌ورزی در جامعه بشری ندارد زیرا اهل تجربه نیست، آیا سیاستمداران ما، آینده مذاکرات را پیش‌بینی نمی‌کردند، اگر نمی‌کردند ساده‌لوح هستند و اگر نه، ساده‌اندیش و ساده‌اندیش‌ها به درد اداره کشور نمی‌خورند.

وی با تأکید بر اینکه باید بساط قبیله‌گرایی سیاسی را در کشور برچینیم زیرا آثار شومی به همراه دارد، گفت: قبیله‌گرایی سیاسی مانع نقد است و وقتی از نقد جلوگیری شود، از پیشرفت جلوگیری می‌شود و بدبختی رأی‌ دادن قبیله‌ای از مدیریت قبیله‌ای بیشتر است زیرا اینها راه را برنقد می‌بندند.

پناهیان تصریح کرد: روحانی در مجلس ششم راهنمای راست زده و اکنون به چپ پیچیده در حالی که این جابه‌جایی‌های سیاسی در کشور تصادف ایجاد می‌کند.

وی در مورد سند 2030 نیز عنوان کرد: به خاطر بی‌قانونی که صورت گرفت، رئیس مجلس قوه قضائیه را صدا زد و گفت باید یک تیم تشکیل شود و ببینیم این سند چرا پنهانی امضا و اجرا شده است.

پناهیان ادامه داد: رئیس جمهور که عوض می‌شود، دان مرغ عوض نمی‌شود چون استانداردهایی دارد اما کتاب‌های درسی عوض می‌شود، آنها در سند 2030 گفتند خشونت باید از کتب درسی حذف شود، درس شهید فهمیده حذف شد و این دستاورد 2030 است.

وی تصریح کرد: ناراحتی ما امروز سر نامردی است نه مسائل ارزشی، آنها می‌گویند می‌خواهیم درها را باز کنیم، خوب اگر می‌خواهید درها را باز کنید به سمت هوای پاک باز کنید نه به روی گندیده‌های غرب.

پناهیان خاطرنشان کرد: این ما نیستیم که آرمان‌گراییم، بلکه دولت فعلی آرمان‌گرا است و باید واقع‌بین باشد زیرا خیلی عرشی شده و می‌گوید عزت ما به موشک نیست.

وی تاکید کرد: من در این سخنرانی تحلیل سیاسی ارائه ندادم، اگر بخواهیم سیاسی صحبت کنم و تحلیل ارائه دهم خلی حرف‌های دیگر دارم که آنگاه همه ما گمان سوء به این دولت پیدا خواهیم کرد زیرا هیچ سیاستمدار هوشمندی وسط مذاکره بر سر خزانه خالی و موشک‌های خود نمی‌دهد و بیان این مصادیق، دوران جنگ و عقب‌نشینی‌های اوایل جنگ را تداعی می‌کند.
انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پناهی
۱۲:۲۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
تبریک