نوبخت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛

نگاهی به فراز و نشیب‌های طرح تحول سلامت/ چشیدن شیرینی طرح تحول سلامت در گرو رفع نواقص آن است

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس طرح تحول سلامت را از دستاورد‌های دولت تدبیر و امید دانست که با مشکلاتی عجین شده است.

نگاهی به فراز و نشیب‌های طرح تحول سلامت/ چشیدن شیرینی طرح تحول سلامت در گرو رفع نواقص آن است
سید‌علی نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص طرح تحول سلامت اظهار داشت: یکی از دستاورد‌های دولت تدبیر و امید طرح تحول سلامت بوده است. در نتیجه اکنون مردم سراسر کشور می‌توانند به بیمارستان‌های تخصصی و فوق تخصصی بروند و از خدمات پیشرفته آن‌ها بهره‌مند شوند و تنها سه تا شش درصد را به عنوان فرانشیز پرداخت کنند.
 
وی ادامه داد: ما دوست داریم شیرینی طرح تحول سلامت برای همیشه در کام ملت ایران باقی بماند بنابراین برآن شدیم که در جهت رفع نواقص آن گام برداریم.
 
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در خصوص مشکلات مالی طرح تحول سلامت عنوان کرد: برای انجام این پرو‍ژه عظیم ما نیاز به بودجه بیشتری داریم که این امر مستلزم تقویت بیمه‌ها است.
 
نوبخت افزود: طبق قانون باید یک درصد از ارزش افزوده و ۱۰ درصد از یارانه‌ها به بودجه سلامت اختصاص پیدا کند. به طور کلی پایدار نگه داشتن منابع مالی طرح تحول سلامت از وظایف مهمی می‌باشد که بر دوش مجلس است.
 
وی با اشاره به محدودیت‌های بودجه مملکت تاکید کرد: باید در اجرای طرح تحول سلامت صرفه جویی صورت گیرد؛ بنابراین در راستای صرفه‌جویی و انجام کار علمی در برنامه ششم مسائلی را پیش بینی کردیم که اشخاص برای برخورداری از مزایای این طرح باید از پزشک خانواده و گایدلاین‌ها استفاده کنند.
 
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: به منظور صرفه جویی در پیاده‌سازی طرح تحول سلامت باید نظام ارجاع باشد. سطح بندی خدمات تعریف و فارماکوپه دارویی ایران رعایت شود.
 
نوبخت یادآور شد: در جهت رفع نواقص طرح تحول سلامت باید صرفه جویی توسط پزشکان، پرستاران، بیماران و مسئولین اجرایی رعایت شود. همچنین بحث تعرفه‌ها و بی‌عدالتی در پرداخت آن‌ها از دیگر مشکلات طرح تحول سلامت محسوب می‌شود که مسئولین اجرایی به منظور حل آن‌ها باید اقدام کنند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار