بجنورد؛

توزیع پنج تن سموم کشاورزی

پنج تن سموم کشاورزی برای مزارع کشاورزی در بین کشاورزان استان توزیع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  بجنورد؛محمد رضایی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: امسال برای مبارزه با آفات و بیماری ها، پنج تن سموم کشاورزی برای مزارع استان توزیع شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون تمام سموم در شهرستان ها توزیع شده است ، افزود: در تمام فروشگاه های استان سموم موجود است که انتظار می رود در صورت مراجعه همکاران سازمان جهاد کشاورزی به کشاورزان، این قشر پرزحمت همکاری های لازم را انجام دهند.

رضایی با بیان اینکه هم اکنون در سطح 12 هزار و 250 هکتار از مزارع استان مبارزه با سن مادری انجام شده است ، گفت: بیشترین سطح مبارزه در شهرستان های بجنورد، اسفراین و مانه و سملقان بوده زیرا که مانه و سملقان قطب کشاورزی و اسفراین همیشه درگیر سن بوده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 2 هزار و 120 هکتار از مزارع این استان با سن مادری مبارزه شد ، افزود: سطح مبارزه با سن مادری امسال نسبت به سال قبل 6 برابر افزایش داشته است که تمرکز بر روی سن مادری و بازدید از اماکن زمستانه سن از جمله علل افزایش سطح مبارزه بوده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به وضعیت سن به حالت طغیانی گفت: در سال 95 در مقایسه با سال قبل، 35 درصد جمعیت سن در اماکن بالاتر و 18 درصد افزایش سن مادری در سال 95 در مقایسه با سال 94 بوده است.

رضایی با بیان اینکه هم اکنون در اسفراین، جاجرم، سنخواست و مانه تخمک های سن مادری در حال باز شدن است افزود: کم ترین تلفات به گندم و همکاری کشاورزان با همکاران سازمان جهاد کشاورزی در این مرحله از جمله مزیت های مرحله سن مادری است.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.