یک کتاب بیشتر بخوانیم؛

میزان استقبال از نمایشگاه کتاب از زبان ناشران

ناشران از میزان استقبال از سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌گویند.

میزان استقبال از نمایشگاه کتاب از زبان ناشرینبه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به هشتمین روز برگزاری خود رسید. برای آگاهی از میزان استقبال از نمایشگاه بین‌المللی کتاب را جویا شدیم. 

محمدعلی سعیدی مسئول غرفه انتشارات گفتمان اندیشه معاصر گفت: بازدید از نمایشگاه کتاب و تنوع خیلی خوب بود اما از نظر اقتصادی و مطالبه کتاب ضعیف بود. 80 درصد افراد برای گردش و تنوع به نمایشگاه بین‌المللی کتاب آمدند و اکثرا برای خرید و تهیه کتاب، با بن‌بست مواجه شده‌اند. این مسئله به دلیل مشکلات اقتصادی یا نپذیرفتن کتاب ایجاد شده است. در نتیجه فروش کتابی اصلا در کار نیست.
 
وی افزود : به طور معمول مردم بیشتر از کتاب‌هایی در ردیف ادبیات کهن استقبال می‌کنند. انتشارات گفتمان اندیشه معاصر با 30 عنوان کتاب در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حاضر شد. دانش‌آموزان و دانشجویان بیشتر برای تهیه کتاب‌های درسی و کمک آموزشی خود به نمایشگاه کتاب می‌آیند و کتاب‌های متفرقه کمتر استفاده می‌شود. 

ملیحه رجبیون مسئول غرفه انتشارات سپیده باوران درباره میزان استقبال از نمایشگاه کتاب، بیان کرد: استقبال از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نه خیلی خوب و نه خیلی بد بود. پایان هفته گذشته استقبال از نمایشگاه کتاب بیشتر و در روزهای شنبه تا دوشنبه خیلی کم بود.  امروز شکل بهتری به خود گرفته و میزان فروش کتاب نسبت به سال گذشته کمتر شده است. از کتاب‌های پرفروش انتشارات سپیده باوران می‌توان به «دکتر بازی» اسماعیل امینی و «زن» دکتر شریعتی اشاره کرد. 

فرنود سراج مسئول غرفه انتشارات رهام گفت: استقبال از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نسبت به سال قبل مخصوصا مصلی خیلی کمتر شده است. فروش ما در این حد است که بتوانیم اجاره این چند روز غرفه را درآوریم. چون انتشارات رهام تخصصی است موضوع فرق می‌کند. کتاب «اکوردشناسی گیتار» ترجمه شیدا غفاری‌فر نسبت به کتاب‌های دیگر در نمایشگاه کتاب پرفروش‌تر است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.