رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت تهران؛

25 درصد از صادرات غیرنفتی اظهار شده متعلق به تهران است

مس فروش درنشست مشترک تولیدکنندگان و بازرگانان استان تهران و تجار روسی، گفت : 25 درصد از صادرات غیرنفتی اظهار شده در مبادی گمرکی کشور متعلق به استان تهران است.

25 درصد از صادرات غیرنفتی اظهار شده متعلق به تهران است
به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا مس فروش رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت تهران در این نشست گزارشی از وضعیت صنعت استان ارائه نمود و گفت: در استان تهران 17 هزار و 452 واحد صنعتی با 510 هزار نفر شاغل وجود دارد.

مس فروش با بیان اینکه در تهران 15 شهرک صنعتی و 24 لکه صنعتی وجود دارد گفت: 800 نوع کالای تولیدی از استان تهران به حدود 120 کشور صادر می شود، ضمن اینکه این استان در صدور خدمات فنی و مهندسی رتبه نخست کشور را دارد.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت تهران اظهار کرد: مقصد بیشتر کالاهای صادراتی کشورهای روسیه ، عراق ،افغانستان ، چین ، ترکمنستان و ترکیه است.

وی در این نشست هزینه های بالای حمل ونقل به روسیه، ظرفیت پایین رقابتی محصولات ایرانی نسبت به تولیدات مشابه خارجی در بازار روسیه، مشکل در انتقال پول، استانداردهای سختگیرانه غذایی میان 2 کشور، نبود سیستم حمل و نقل هوایی کالا میان 2 کشور، نبود شرکت های مدیریت صادرات و واردات، تعرفه های بالای صادراتی، مساله صدور ویزا برای تجار ایرانی وهزینه های بالای آن را از مهمترین موانع توسعه میان کشورهای ایران و روسیه عنوان کرد.

معاون اقتصادی استانداری تهران در این نشست بر لزوم توسعه مناسبات اقتصادی ایران و روسیه متناسب با توسعه روابط سیاسی 2 کشور تاکید کرد.

محمد امامی امین هدف از برگزاری این نشست را توسعه روابط تجاری و اقتصادی 2 کشور بخصوص استان تهران و روسیه عنوان کرد.

وی گفت: ما با روسیه در زمینه مناسبات سیاسی و روابط منطقه ای سابقه ای طولانی داریم و اشکال اساسی روابط 2 طرف این است که مناسبات صرفا یکجانبه و سیاسی بوده در حالیکه بر اساس توانمندی های اقلیمی و سایر ظرفیت های کشورمان و به خصوص استان تهران، امکان توسعه روابط اقتصادی به موازات روابط سیاسی بین طرفین وجود دارد.

به گفته این مسئول، تراز تجاری ایران و روسیه باید به سطح بسیار بالاتری نسبت به شرایط کنونی ارتقا یابد و دلیل ضعف سطح تبادل تجاری 2 طرف نیز عمدتا بخاطر مسائلی چون ناآشنایی تولیدکنددگان و سرمایه گزاران 2 کشور با ظرفیت های طرف مقابل بوده است.

امامی امین اظهار خوشبینی کرد که با نگاه ویژه ای که مسئولان روسی نسبت به افزایش مناسبات اقتصادی و تجاری با ایران دارند، در آینده نزدیک شاهد توسعه این روابط باشیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار