عابدینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اتحادیه اروپا تمایلی به هماهنگی سیاست‌هایش با کاخ سفید ندارد

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: اتحادیه اروپا دیگر تلاش برای هماهنگی سیاست‌هایش با دولت آمریکا را ضروری نمی‌داند و پیروی بی چون و چرا از آمریکا ندارد.

عابدینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
حسن عابدینی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تلاش مقامهای آمریکایی مبنی بر همراه کردن کشورهای اروپایی با سیاستهای ضد ایرانی اظهار داشت:  ورود یک بازیگر آشوبگر مانند "دونالد ترامپ" به ریاست جمهوری آمریکا موجب آشفتگی در داخل و بیرون اتحادیه اروپا شد، چرا که اروپایی‌ها براساس نظرسنجی‌ها و برآوردهای تحلیلگران سیاسی انتظار روی کار آمدن "هیلاری کلینتون" را داشتند نه ترامپ.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه موضع رهبران اتحادیه اروپا به هنگام روی کار آمدن ترامپ ناشی از بی‌اعتمادی به سیاست‌های او بود چرا که هیچ گونه سابقه و تجربه‌ای در حوزه سیاست خارجی نداشت، افزود: در مورد اینکه ترامپ می‌تواند روی سیاست‌گذاری اتحادیه اروپا در قبال ایران تاثیر بگذارد یا خیر، باید چند نکته را مورد توجه قرار داد.

وی با بیان اینکه اتحادیه اروپا با خروج انگلیس از این اتحادیه تا حدود زیادی نیروی عمل کننده‌ای که نقش وکیل مدافع آمریکا را بازی می‌کرد را از دست داده افزود: اتحادیه اروپا تلاش می‌کند سیاست مستقلانه‌تری را نسبت به گذشته در تعامل با دیگر کشورها دنبال کند و این موضوع در نوع رفتارها و صحبت‌هایی که آنان با دیگر کشورها دارند، ملموس است. 

عابدینی تصریح کرد: علاوه بر اینها اتحادیه اروپا دیگر تلاش برای هماهنگی سیاست‌هایش با دولت آمریکا را ضروری نمی‌داند و پیروی بی چون و چرا از آمریکا ندارد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل بیان داشت: به نظر می‌رسد آمریکا همچنان از همه ابزارهای خود برای تاثیرگذاری در اتحادیه اروپا استفاده می‌کند از جمله اینکه تلاش می‌کند قوانین داخلی خود را به اتحادیه اروپا تسری دهد و از توافق اقتصادی اتحادیه اروپا با ایران جلوگیری کند.

وی با اشاره به اینکه ایالات متحده با فشار آوردن به بانکها و شرکتهای اروپایی تلاش می‌کند حتی تحریم های یک جانبه خود را به این اتحادیه تسری دهد، تاکید کرد: به هرحال ممکن است آمریکایی‌ها تا حدودی اروپایی‌ها را در داشتن رابطه گسترده با ایران دست به عصا کنند و این موضوعی است که در آینده می‌تواند اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار