فیض در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان عنوان کرد:

توجه به ایجاد انگیزه کتابخو‌انی در دانش آموزان‌

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از اتخاذ روش‌هایی جدید برای ایجاد انگیزه دانش‌آموزان نسبت به کتابخو‌انی خبر داد.

توجه به ایجاد انگیزه کتابخو‌انی در دانش آموزان‌

مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص توجه به بحث کتاب و کتا‌بخوانی در دانش‌آموزان و ایجاد پست‌هایی مرتبط با این مسئله اظهار داشت: احیای پست کتابدار بحث جدی است که همواره این مسئله را در دستور کار قرار دادیم و باید نیرو‌هایی با چنین تخصصی تربیت و جذب آموزش و پرورش شوند.
 
وی ادامه داد: در دانشگاه فرهنگیان باید چنین رشته‌ای ایجاد شود و کتابداری برای مدارس آموزش داده شود در واقع چنین فردی کتاب‌هایی متناسب با شرایط دانش‌آموزان در دسترس آن‌ها قرار می‌دهد و توانمندی‌های لازم برای بحث کتاب و کتابخوانی به گونه‌ای که برای دانش‌آموزان کارآمد باشد احیا می‌کند.
 
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: کارگروهی به نام کارگروه تربیت معلم تشکیل شده و بر این مبنا در نظر داریم تا این پست به گونه‌ای متناسب با شرایط مدارس و دانش آموزان ایجاد شود.
 
وی اظهار کرد: در مدل مدرسه عمومی که در نظر داریم آن را از مهر ماه در چند شهرستان به صورت آزمایشی ایجاد کنیم تجدید‌نظری در ترکیب نیروی انسانی داریم و بر همین اساس پست کتابدار نیز در این مدل گنجانده می‌شود.
 
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: احیای این پست در مدارس به کسی سپرده می‌شود که شوق کتاب را در دانش‌آموزان زنده کرده و با توانمندی و هنری که دارد این ذوق را در دانش‌آموزان ایجاد کند که علاوه بر کتاب‌های درسی سایر کتاب‌ها را نیز مورد توجه قرار دهند که این هدف با رشته اصلی کتابداری و اطلاع‌رسانی تفاوت‌هایی دارد و تمامی اهداف این رشته در پست مذکور تعریف نمی‌شود.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار