سخنگوی کاخ سفید:

ترامپ برای اعزام نظامیان بیشتر به افغانستان هیچ تصمیمی نگرفته است

سخنگوی کاخ سفید ضمن رد گزارش ها مبنی بر اعزام نظامیان بیشتر به افغانستان اعلام کرد که رئیس جمهوری این کشور هنوز هیچ تصمیمی برای اعزام نیروهای بیشتر به افغانستان نگرفته است.

ترامپ برای اعزام نظامیان بیشتر به افغانستان هیچ تصمیمی نگرفته است
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، «شون اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید، گزارش‌ها مبنی بر اعزام نیروهای آمریکایی در افغانستان را رد کرد و گفت که ترامپ تاکنون در مورد اعزام نظامیان بیشتر به افغانستان هیچ تصمیمی نگرفته است.

این در حالی مطرح می شود که روز گذشته اخباری در رسانه ها منتشر شد مبنی بر اینکه رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد ۳۰۰۰ الی ۵۰۰۰ نیروی آمریکایی را به افغانستان اعزام کند.

سخنگوی کاخ سفید اما با رد این گزارش ها اعلام کرد که حتی مشاوران ترامپ بعد از سفر به افغانستان هم چنین پیشنهادی را ارائه نکرده بودند.

اسپایسر همچنین در مورد اعزام نظامیان بیشتر به افغانستان گفت که واشنگتن ماموریت و استراتژی خود را در افغانستان بررسی می کند نه فرستادن نیرو و پول را.

وی افزود که ترامپ در حال حاضر به این فکر می کند که چگونه بتوانیم تهدید ها را از بین بیریم و چگونه جنگ آمریکا در افغانستان را پیروز شویم.

افزون بر سخنکوی کارخ سفید بسیاری از مقامات نظامی آمریکا تاکید کردند که ترامپ هنوز در مورد اعزام نظامیان بیشتر به افغانستان هیچ تصمیمی نگرفته است.

این مقامات همچنین گفتند که در صورت توافق برای اعزام نظامیان بیشتر این نیروهای به نیروهای ناتو در افغانستان خواهند پیوست.

مهر به نقل از داون نیوز نوشت: هم اکنون حدود ۱۴۰۰۰نیروی آمریکایی و ناتو در افغانستان در حال آموزش و مشورت دهی به نیروهای امنیتی افغانستان هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار