در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حمایت نکردن دولت از رشته ویروس‌شناسی/ لزوم به روزرسانی تجهیزات آزمایشگاهی

یک متخصص ویروس شناسی گفت: تجهیزات آزمایشگاهی باید همگام با سایر کشورهای مطرح به روزرسانی شود.

حمایت نکردن دولت از رشته ویروس‌شناسی/ لزوم به روزرسانی تجهیزات آزمایشگاهی
فریبا بهزاد‌یان متخصص ویروس‌شناسی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به وضعیت آزمایشگاه‌های کشور اظهار داشت: امروزه رشته ویروس‌شناسی از پیشرفت خوبی برخوردار است و همگام با دانشگاه‌های علوم‌ پزشکی مطرح دنیا در حال تولید واکسن‌های مختلفی در حوزه انسان، دام و طیور است.
 
وی بیان کرد: اگر ویروس‌ها را کنترل نکنیم سلامت مردم کشور و دنیا را به طور جدی تهدید می‌کنند و این مسئله اهمیت بالای این رشته را نشان می‌دهد و ویروس‌ها بخاطر اینکه در داخل سلول قرار می‌گیرند تهیه واکسن و آنتی‌ویروس آنها سخت‌تر است.
 
بهزادیان‌ عنوان کرد: در حال حاضر متأسفانه آنتی‌ویروس‌ها در کشور تولید نمی‌شوند اما واکسن‌های خوبی در انستیتو‌های رازی و پاستور با کیفیت بالایی ساخته می‌شوند.
 
وی تأکید کرد: واکسن هپاتیت B، سرخک، فلج‌اطفال و اوریون از معروف‌ترین واکسن‌های تولیدی کشورمان محسوب می‌شوند و خوشبختانه باید بگویم که دانشجویان علاقمند و نخبه زیادی در این رشته مشغول به تحصیل و همچنین فعالیت هستند که با تکنیک‌های روز دنیا به خوبی آشنایی دارند.

بهزادیان‌ ادامه داد: آزمایشگاه‌های ویروس‌شناسی باید تجهیزاتشان‌ بروز‌رسانی شود تا بتوانند واکسن های خوبی در برابر انواع ویروس‌ها در حوزه انسان، دام و طیور تولید کنند.
 
وی تأکید کرد: طرح تحول نظام سلامت تسهیلات لازم را به آزمایشگاه‌های ویروس‌شناسی نمی‌دهند و این مسئله می‌تواند جلوی رشد و پیشرفت این کشور را بگیرد.
 
این متخصص ویروس‌شناسی یادآور شد: در حال حاضر در کشور چند آزمایشگاه تخصصی برای بیماری‌های ایدز، هپاتیت و بیماری‌های خاص داریم و کیت‌های آزمایشگاهی‌ متناسب با هر بیماری در کشور تولید می‌شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
البته از رشته میکروب شناسی نیز حمایت نکردند و فارغ التصیلان این رشته سرگردان ونا امید از استخدام هستند یعنی تحصیل در رشته های پژوهشی تبدیل شده به کاری عبس وبیهوده وهدر دادن وقت وسرمایه
آخرین اخبار