ساری؛

هزینه میلیاردی برای برای یکپارچه سازی شالیزارهای مازندران

برای یکپارچه سازی شالیزارهای مازندران 50 میلیاردتومان هزینه شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،دلاور حیدرپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در بابلسر اعتبارات هزینه شده برای یکپارچه سازی شالیزارهای استان را 50 میلیاردتومان اعلام کرد و گفت: 85 درصد از اجرای طرح یکپارچه سازی اراضی شالیزاری با کمک بلاعوض بوده است.

وی افزود: امیدواریم با بهره گیری از تمام ظرفیت ها بتوانیم در زمینه کشاروزی نه تنها ایجاد اشتغال کنیم بلکه درآمد کشاورزان را نیز افزایش دهیم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: پارسال هزار و 140 میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون و خرید ادوات و ماشین آلات کشاورزی به شالیکاران پرداخت شده و برای امسال نیز تسهیلات با سود 15 درصدی و باز پرداخت پنج ساله ابلاغ شده است.

حیدرپور با بیان اینکه هشت هزار هکتار از باغ های مازندران زیر پوشش آبیاری تحت فشار و قطره ای قرار گرفته است؛ افزود: براساس مصوبه مجلس برای توسعه بهینه سازی مصرف آب در کشاورزی به ازای هر هکتار 7 تا 10 میلیون تومان در هر هکتار کمک بلاعوض پرداخت می شود.

وی ازهمه کشاورزان خواست تا برای دریافت تسهیلات اجرای طرح آبیاری نوین به جهاد کشاورزی شهرستان ها مراجعه کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه مازندران دارای رتبه دوم تولید توت فرنگی در کشور است گفت : مازندران در بخش سطح زیر کشت توت فرنگی و تولید این محصول بعد از کردستان رتبه دوم را دارد.

حیدرپور افزود: امسال تولید توت فرنگی دراستان 20 درصد افزایش داشته است که با افزایش سطح زیر کشت توت فرنگی ،مازندران در سالهای آتی می تواند بیشترین میزان تولید این محصول را در کشور داشته باشد.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.