دی میستورا: در حال آمادگی برای برگزاری دور جدید مذاکرات درباره سوریه هستیم

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه گفت: ما در حال آماده شدن برای دور جدید مذاکرات میان سوری‌ها در هفته آینده هستیم.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، استفان دی میستورا  -- نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه -- گفت: ما در حال آماده شدن برای دور جدید مذاکرات میان سوری‌ها در هفته آینده هستیم. این مذاکرات در روز شانزدهم (ماه مه) آغاز خواهد شد. هدف ما این است که تا نوزدهم به نتیجه برسیم.این دور از مذاکرات نسبت به دیگر مذاکرات کوتاه مدت تر است.

وی افزود: ما می خواهیم تا فرصت باقی است هر چه زودتر اقدام کنیم. اجازه بدهید روراست باشم.پس از مذاکرات آستانه  که ما به طور فعالانه در آن شرکت داشتیم  نتایجی حاصل شده است که ذاتا امیدوارکننده است و ما می خواهیم تا حد ممکن این نتایج را با افقی سیاسی پیوند بزنیم.

نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه گفت: ما خوش بین هستیم. زمانی که طرحی ابتکاری وجود دارد ما خوش بین هستیم. این طرح ابتکاری یک طرح جدی است زیرا ما شاهد مذاکرات بودیم.

یان اگلند، رئیس بخش کمک های بشردوستانه سازمان ملل برای سوریه نیز گفت: چه فردی باید این کار را انجام دهد؟ مطمئنا افرادی از سه کشور می توانند بخشی از این راه حل باشند و همچنین طرف های سوم هم می توانند نیروهای ناظر را فراهم کنند.این موضوع در توافق آمده است.اما آنها تاکنون به قول خود عمل نکرده اند و ما هم هنوز اقدامی نکرده ایم.

وی افزود: ما میلیونها سوال و نگرانی داریم اما معتقدم با این وجود ما شاهد این موضوع نیستیم که برخی بگویند که ما بدبین هستیم و بگویند این طرح شکست می خورد. ما لازم است که موفق شویم. بنابراین ما هم اکنون تلاش خواهیم کرد که این توافق موثر باشد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار