خبرخوش برای پژوهشگران دانشگاه‌های علوم پزشکی؛

کمک بلاعوض ۵۰ میلیونی برای تاسیس شرکت‌های دانش بنیان

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از تسهیلات بلاعوض مالی جهت تاسیس شرکت‌های دانش بنیان برای اعضای هیات علمی و پژوهشگران در حوزه وزارت بهداشت خبر داد.

19/ کمک بلاعوضی چند میلیونی برای تاسیس شرکت‌های دانش بنیان
رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه در دولت یازدهم در حوزه وزارت بهداشت اقدامات خوبی در زمینه ایجاد شرکت‌های دانش بنیان و اقتصاد دانش بنیان انجام شده، اظهار داشت: ما تصمیم گیری مهم در وزارت بهداشت و معاونت تحقیقات و فناوری در زمینه شرکت‌های دانش بنیان گرفتیم که امیدواریم به زودی در صندوق نوآوری و شکوفایی اعلام شود.
 
وی با اشاره به این اقدام مهم در زمینه شرکت‌های دانش بنیان حوزه علوم پزشکی ادامه داد: ما کمک بلاعوضی را برای شرکت‌های دانش بنیان نوپا به خصوص شرکت هایی که از دل دانشگاه‌ها بیرون می‌آیند در نظر گرفتیم و به زودی این خبر خوش را شنیده که در ایجاد و افزایش شرکت‌های دانش بنیان کمک فراوانی کرده و جهش خوبی در این زمینه شاهد خواهیم بود.
 
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت عنوان کرد: رشد چشمگیری در تاسیس شرکت‌های دانش بنیان در سه سال گذشته شاهد بودیم و تعداد شرکت‌های دانش بنیان از ۵۵ مورد در دولت دهم به ۳ هزار در پایان دولت یازدهم رسیده ایم و امیدواریم با این تصمیم جدید رشد چشمگیر و جهش بزرگی را شاهد باشیم.
 
وی با اشاره به میزان این کمک بلاعوض برای شرکت‌های دانش بنیان افزود: این کمک بلاعوض برای شرکت‌های دانش بنیان نوپا غیردانشگاهی ۳۰ و برای شرکت‌های دانشگاهی ۵۰ میلیون تومان است هر چند این میزان بودجه زیاد نیست و کمک‌ها باید بیش از این‌ها باشد.
 
ملک زاده به یکی عوامل که در رشد شرکت‌های دانش بنیان تاثیرگذار بوده اشاره کرد و یادآورشد: مشکل اصلی ما این است اکثر اعضای هیات علمی تاسیس شرکت برایشان کار دشواری است و این موضوع نیاز به فرهنگ سازی داشته و زمانبر است و ما در تلاشیم تا با اقدامات و تسهیلات تشویقی اعضای هیات علمی را به این سمت سوق دهیم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۵ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
به جای این پول یه دفتر و یه فاکس و یه تلفن و کامپیوتر یه جای خوب شهر 5 ساله بهشون میدادین بهتر بود چون با 50 میلیون هیچی نمیتونن اجاره کنن
آخرین اخبار