بخش خصوصی و دولتی انگیزه‌ای برای حمایت از بیماران روانی ندارند

معاون اجتماعی وزارت بهداشت از به بهره برداری رسیدن بیمارستان 600 تخت خوابی پیوند در شیراز خبر داد و گفت: بیماران اختلالات روانی و سوختگی به دلیل هزینه‌های بالا از بخش‌های دولتی و خصوصی حمایت کافی نمی‌شوند

راه اندازی بزرگترین بیمارستان پیوند 600 تخت خوابی در شیراز/ بخش خصوصی و دولتی انگیزه برای حمایت از بیماران روانی ندارد
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدهادی ایازی معاون اجتماعی وزارت بهداشت عصر امروز در مراسم افتتاح بخش‌های مهر یک و دو بیمارستان روانپزشکی و بهزیستی رازی در ساختمان مرکزی این دانشگاه با اشاره به نشانه‌های اختلالات روانی، اظهار داشت: ۲۳.۶ درصد مردم نشانه‌های اختلالات روانی دارند که از این تعداد ۱۶ درصد از زنان و ۱۰ درصد از مردان مبتلا به افسردگی هستند.
 
وی بیان کرد: در حال حاضر ۷۰۰ هزار بیمار آلزایمری در کشور وجود دارد که علت اصلی آن می‌تواند اختلالات رفتاری همچون شکست‍‌های عشقی باشد و همین مساله باعث بروز مسائل مختلفی در نظام سلامت کشور می‌شود.
 
ایازی ادامه داد: ما باید یک نشاط اجتماعی را در سطح کشور ایجاد کنیم تا اختلالات روانی کاهش پیدا کند و به نظرم شما خیرین می‌توانید کاری بزرگ در حوزه سلامت انجام دهید تا کمبودهای این حوزه به خصوص در بخش اختلالات روانی برطرف شود.
 
معاون اجتماعی وزارت بهداشت عنوان کرد: در همین هفته گذشته در شیراز بزرگترین بیمارستان پیوند با ۶۰۰ تخت با مشارکت خیرین و با هزینه بالغ بر ۴۸۸ میلیارد تومان کمک به وسیله آن‌ها افتتاح شده و همچنین در بیمارستانی در ارومیه بیمارستانی ۱۲۰ تخت خوانی مخصوص بیماران سرطانی با مشارکت صد درصدی خیرین به بهره برداری رسیده است.
 
وی تاکید کرد: خیرین اقدامات ارزشمندی در حوزه سلامت انجام دادند به طوری که سالیانه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در این بخش کمک شایسته‌ای کرده‌اند.
 
ایازی گفت: بخش‌های خصوصی و دولتی انگیزه زیادی در حمایت از بیماران روانی و سوختگی به دلیل هزینه‌های بالای درمان آن‌ها ندارند که من به شما خیرین توصیه می‌کنم در این بخش حضور فعال‌تری پیدا کنید.
 
معاون اجتماعی وزارت بهداشت یادآور شد: در یک موسسه خیریه خیرین در حوزه سلامت به تازگی ۱۹۷ میلیارد تومان کمک کرده‌اند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.