فعالیت افراد غیر‌کارشناس و زبده در آزمایشگاه‌های ویروس‌شناسی

رییس انجمن ویروس‌شناسی ایران گفت: افراد غیر کارشناس در آزمایشگاه‌های کشور مشغول به فعالیت هستند.

فعالیت افراد غیر‌کارشناس و زبده در آزمایشگاه‌های ویروس‌شناسی
محمود شمسی شهر‌آبادی پدر واکسن‌سازی ایران و رییس انجمن ویروس‌شناسی درگفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اهمیت این رشته اظهار داشت: امروزه ویروس‌های مختلف سلامت مردم، دام و حتی طیور را به خطر می‌اندازند که اگر واکسن این ویروس‌ها تولید نشده بود مرگ و میر مردم دنیا و حیوانات بیش از آمار فعلی بود.
 
وی بیان کرد: ویروس‌شناسی به صورت رشته‌ای مستقل در حال رشد و ترقی بوده و در حال حاضر از سطح کیفی و کمی قابل قبولی برخوردار است.
 
شمسی شهر‌آبادی عنوان کرد: آزمایشگاه‌های ویروس‌شناسی باید برای ساخت واکسن و آنتی ویروس مجهز باشند و کارشناسان زبده و مجرب را به کار گیرند.
 
وی ادامه داد: متأسفانه برخی از آزمایشگاه‌های کشور متخصصان ویروس‌شناسی را جذب نکرده و در عوض افراد غیر مجرب را با حقوق کمتر به کار می‌گیرند و همین مسئله سبب بروز مشکلات گوناگونی می‌شود.
 
شمسی تأکید کرد: امروزه واکسن‌های هپاتیت، اوریون، فلج‌اطفال، سرخک در داخل کشور تولید می‌شود و واکسن‌های حیوانی بسیاری به وسیله انستیتو رازی ساخته می‌شود.
 
وی گفت: طرح تحول نظام سلامت انتظارات را در حوزه آزمایشگاه‌ها و ساخت واکسن‌های ضد ویروس به خوبی برآورده نکرده و با توجه به اینکه جوانان خلاق و با استعدادی در این رشته مشغول به کار هستند، اما حمایت کافی و لازم از آن‌ها نمی‌شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار