«شاعران زندگی» در جشنواره بین‌المللی فیلم سبز سئول

فیلم مستند «شاعران زندگی» به کارگردانی شیرین برق‌نورد در جشنواره بین‌المللی فیلم سبز سئول به روی پرده می‌رود.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فیلم مستند «شاعران زندگی» به کارگردانی شیرین برق‌نورد در چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم سبز سئول که بزرگ‌ترین جشنواره فیلم‌های محیط‌زیستی در آسیاست، حضور دارد. این مستند در بخش رقابت سبز در کنار هفت فیلم مستند دیگر از کشورهای آمریکا، کانادا، دانمارک، فنلاند و چین به نمایش درمی‌آید.

فیلم مستند «شاعران زندگی» که  پیش از این در بخش نمایش‌های بازار سی‌وپنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر به روی پرده می‌رود. از سری فیلم‌های مستند «کارستان» اشت. هدف این پروژه ثبت و روایت تلاش کسانی است که در رویارویی با چالش‌های بسیار، توانسته‌اند معنای کار را حرمت بخشند و ثبت و انتقال دانش و تجربه‌هایشان می‌تواند الگوهای با ارزشی برای کل جامعه به‌ خصوص جوانان باشد، با مشاوره رخشان بنی‌اعتماد و تهیه‌کنندگی مجتبی میرتهماسب در بخش خصوصی تولید شده است.

در خلاصه موضوع مستند «شاعران زندگی» آمده است: روایتی شاعرانه از زندگی، کار و دغدغه‌های شیرین پارسی، شالی‌کار، فعال محیط‌زیست و فعال اجتماعی در حوزه زنان. پارسی، یک شالی‌کار است اما از نوعی متفاوت. او پس از فارغ‌التحصیلی از رشته ادبیات فرانسه در پاریس به تهران بازگشت و به همراه همسرش ساکن گیلان شد و تصمیم به اقامت دائم در روستای شاندرمن و کار بر روی زمین‌های آبا و اجدادی پدر همسرش گرفت.

گفتنی است که «استودیو فیلم کارا» با سری فیلم‌های مستند «کارستان»: «شاعران زندگی» (شیرین برق‌نورد)، «پازلی‌ها» (مهدی گنجی)، «مادر زمین» (مهناز افضلی)، «طبرستانی‌ها» (محسن عبدالوهاب)، «بنیانگذار محک» (محسن عبدالوهاب)، «پنبه تا آتش» (بهرام عظیم‌پور) و تولیدات دیگر چون «آی آدم‌ها» (رخشان بنی‌اعتماد)، «شش قرن و شش سال» (مجتبی میرتهماسب) و ... در بخش کتابخانه ویدئویی سی‌وپنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر حضور داشته است.

جشنواره بین‌المللی فیلم سبز سئول از تاریخ ( 18 تا 24 مصادف با  28 اردیبهشت تا 3 خرداد) در سئول پایتخت کره‌جنوبی برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار