سمنان؛

جشنواره رایحه محمدی بر تن گل های زندگی برگزار شد+ تصاویر

دهمین جشنواره ملی و مذهبی گل غلتان با شرکت 200 نوزاد از هشت استان در شهر امیریه دامغان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛دبیر جشنواره گل غلتان و شهردار امیریه گفت: این جشنواره یکی از رسوم سنتی و میراث معنوی شهرستان دامغان است که در آن نوزادان تازه متولد شده در اولین بهار خود در میان گل محمدی غلتانده می شوند.
 
محمدعوض آبادیان تصریح کرد: آیین گل غلتان از هنگام تولد تا یک سالگی نوزاد انجام می شود و در باور اهالی منطقه، غلتاندن بدن نوزاد در میان برگ های گل محمدی، سبب حفظ طراوت و شادابی و دور ماندن از بیماری های مختلف نوزاد می شود.
 
وی افزود: این جشنواره هر ساله در اواخر ماه اردیبهشت در بخش امیریه برگزارمی شود و امسال نیز دهمین جشنواره گل غلتان با شرکت 200 نوزاد از هشت استان برگزار شد.

وی سطح زیر کشت گل محمدی را در این شهر را چهار هکتار ذکر کرد و افزود : شهر امیریه دارای ظرفیت مناسبی در کاشت گل محمدی است که باوجود زمین های مستعد برای توسعه کشت این محصول با کمبود منابع آبی مواجه هستیم.
 
جشنواره گل غلتان در سال 89 با شماره ثبت 177 به عنوان نخستین اثر معنوی استان سمنان و دومین اثر معنوی کشور بعد از عید باستانی نوروز ثبت شده است.
 
جشنواره رایحه محمدی بر تن گل های زندگی برگزار شد جشنواره رایحه محمدی بر تن گل های زندگی برگزار شدجشنواره رایحه محمدی بر تن گل های زندگی برگزار شدجشنواره رایحه محمدی بر تن گل های زندگی برگزار شدجشنواره رایحه محمدی بر تن گل های زندگی برگزار شدجشنواره رایحه محمدی بر تن گل های زندگی برگزار شدجشنواره رایحه محمدی بر تن گل های زندگی برگزار شدجشنواره رایحه محمدی بر تن گل های زندگی برگزار شدجشنواره رایحه محمدی بر تن گل های زندگی برگزار شدجشنواره رایحه محمدی بر تن گل های زندگی برگزار شدجشنواره رایحه محمدی بر تن گل های زندگی برگزار شدجشنواره رایحه محمدی بر تن گل های زندگی برگزار شدجشنواره رایحه محمدی بر تن گل های زندگی برگزار شد
انتهای پیام / ا - ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار