قزوین؛

تصویب طرح تفصیلی ناحیه منفصل شهری ناصرآباد

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی گفت:طرح تفصیلی ناحیه منفصل شهری ناصرآباد در جلسات کمیته فنی کمیسیون ماده ۵ شهر قزوین مطرح و با پاره‌ای ملاحظات به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ محسن اسماعیلی افزود :ایجاد نواحی منفصل شهری، الگویی برای ممانعت از گسترش سکونت گاه های غیر رسمی در شهرها است که می توان با پیش بینی ساز کار مناسب، کیفیت و کمیت ساخت و ساز را در آنها تحت کنترل و نظارت قرار داد.

وی بیان کرد: شهر قزوین با وجود رشدجمعیت، قرار گیری در مسیر شریان های اصلی کشور، نزدیکی به پایتخت و وجود شهرک های صنعتی، دچارسکونت گاه های غیررسمی و حاشیه نشینی نشده است.
 
اسماعیلی افزود: یکی از اصلی ترین دلایل این موضوع علاوه بر تاثیر باغستان سنتی همجوار شهر، پیش بینی و تعریف نواحی منفصل شهری درمکان های مشخص است.

سرپرست اداره نظارت بر طرح های توسعه و عمران شهری این اداره کل نیز در ادامه  گفت : به استناد مفاد تبصره دو ماده سه قانون تعاریف محدوده و حریم شهر، روستا، شهرک و نحوه تعیین آن ها، روستاهایی که به موجب طرح های مصوب جامع و هادی داخل حریم شهرها واقع می شوند، در صورت رسیدن به شرایط شهر شدن، شهر مستقل شناخته نشده و به صورت منفصل به عنوان یک ناحیه یامنطقه از نواحی یا مناطق اصلی شهر تلقی و اداره خواهند شد.
 
لیدا معروفی  اضافه کرد: از این رو برای آنها در قالب طرح های جامع و تفصیلی ضوابط ویژه متضمن امکان استمرار فعالیت های روستایی تهیه و ملاک عمل قرارخواهد گرفت.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.