کرمان؛

برجام ، فقط احتمال جنگ را افزایش داد

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و کارشناس مسایل سیاسی گفت: برجام سایه جنگ را بیشتر از گذشته بر سرما انداخت اما به علت حضورآگاهانه مردم است که این جنگ و تهاجم به کشورمان اتفاق نمی‌افتد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،  حجت الاسلام حمید رسایی، نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و کارشناس مسائل سیاسی ظهر امروز میهمان جمعی از خبرنگاران استان کرمان بود . دراین نشست حجت الاسلام رسایی با اشاره به اینکه انتخابات یکی از مهمترین اتفاقات سیاسی امسال و سرنوشت چهار سال کشور را تعیین می‌کند، گفت : مردم تصمیم گیر اصلی انتخابات هستند.
نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: رقابت در بین کاندیداهای جریان انقلابی یک رقابت واقعی است و جهت‌گیری یکی است اما نوع برنامه‌ها، سوابق و سلایق مختلف است.
وی در ادامه به نقد عملکرد دولت یازدهم به خصوص در حوزه سیاست خارجی پرداخت و گفت دولت کنونی در برابر دشمنان این ملت دچار عقب‌نشینی شد و کدخدامحوری را به جای خدامحوری پایه اصلی فعالیت‌های خودش قرار داد.
حجت الاسلام رسایی تصریح کرد: مهمترین دستاورد دولت کنونی فقط در سیاست خارجی بود که برجام هم نتیجه ای نداشت و برجام زمینه فشار به انقلاب اسلامی را فراهم آورده است.
وی گفت: اینکه گفته می‌شود، با برجام، سایه جنگ برطرف شد، به تعبیر مقام معظم رهبری این دروغ محض است، زیرا سایه جنگ با حضور آگاهانه مردم و دفاع از نظام از سر کشور برداشته می‌شود.
حجت الاسلام رسایی تصریح کرد گفته میشد با برجام تمام تحریم‌ها برداشته می‌شود، اما تحریم‌های هسته‌ای هم برداشته نشد، بلکه تحریم‌هایی که تاریخ‌شان گذشته بود، دوباره تمدید شد.
وی خاطر نشان کرد: سند 2030 توسط دولت پذیرفته شده و بعداز پذیرش و ابلاغ آن و پس از آنکه پشت صحنه این سند مشخص شد به دولت ابلاغ شد حق اجرای این سند را ندارد اما دولت در حال اجرای مخفیانه این سند بوده است.
حجت الاسلام رسایی افزود: اعضای دولت می گویند دراین سند اعلام کردیم بخش هایی که مطابق فرهنگ ما نباشد نمی پذیریم اما عملکرد دولت نشان داده به دلیل فشارپذیر بودن در صورت اجرای سند 2030 تمام موارد را می پذیرند.
وی خاطر نشان کرد: همچنین در این دولت بر خلاف شعارهای داده شده هیچ میدانی به عناصر جوان داده نشد، از تیم و وزرایی استفاده شد که بیشتر آنها ثروت‌ های چند 10 و یا چند 100 میلیاردی دارند که بر خلاف مبانی انقلاب است.
وی با اشاره به اینکه همه شواهد حکایت از این دارد که انتخابات این دوره به مرحله دوم می رسد و این برای نخستین بار است که دولت مستقر به علت ناموفق بودن اعتراضات عمومی در بین توده ها و اقشار مختلف نمی تواند اکثریت جامعه را همراه و همسوی خود کند، افزود: وزارت کشور در حال چاپ تعرفه‌های مرحله دوم است و به تمام ستادهای انتخابات کشور اعلام شده که برای مرحله دوم آمادگی داشته باشند.
این کارشناس مسائل سیاسی ، در ادامه به بحث انتخابات پرداخت و گفت رقابت دراین انتخابات واقعی است، بنابراین کناره‌گیری یک یا دو کاندیدا به نفع دیگری قابل پیش‌بینی نیست اما به احتمال زیاد این کناره گیری ها اتفاق می افتد .

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار