قزوین؛

تاکید بر امر به معروف و نهی از منکر در ایام انتخابات

نماینده ولی فقیه در استان گفت : نباید در ایام انتخابات امر به معروف و نهی از منکر تعطیل شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان  افزود : دین در هیچ ایام و دوره‌ای تعطیل‌بردار نیست و باید در ایام انتخابات امر به معروف و نهی از منکر با جدیت دنبال شود.

وی با تأکید بر اینکه رشوه از مصادیق بارز منکر در جامعه محصوب می‌شود  ، گفت: اگر کسی در آستانه انتخابات برای بدست آوردن رأی بیشتر به گروهی وام پرداخت کرد، مصداق بارز رشوه است و باید در مقابل این غلط روشنگری کرد.

وی با اشاره به خطبه‌های دیروز نماز جمعه قزوین، گفت : ما وظیفه داریم مبانی دینی و دستورات الهی را در خطبه‌های نماز جمعه تفسیر و تبیین کنیم؛  حالا اگر هر بخشی از صحبت‌ها ضمیرش برگردد به شخص و یا جریان خاصی، آن‌ها باید خودشان را اصلاح کنند و با موازین دینی و الهی هماهنگ شوند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود : اگر قرار باشد در نماز جمعه منکرات بیان نشود به خاطر اینکه ممکن است به فلان شخص و یا جریان بر بخورد، سکوت اختیار کنیم، با اهداف نماز جمعه در تضاد است.

امام جمعه قزوین گفت : وظیفه و رسالت خطیب جمعه بیان ارزش‌های دینی و روشنگری در باره  منکرهایی است که در جامعه رخ می‌دهد.

وی تاکید کرد : ما سیاسی کاری نمی‌کنیم و در خطبه‌های نماز جمعه موازین دینی را مطرح می‌کنیم .

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی اضافه کرد : قوانین ما در مقابل دین قرار ندارند اما برداشت‌های غلط برخی از مسئولان از قانون، مشکلات بسیاری را پدید می‌آورد و باید در مقابل چنین پدیده‌هایی فریاد برآوریم و نگذاریم برخی‌ها هر طور دلشان خواست قانون را تحلیل کنند.

وی امضای سند 2030 از سوی برخی از مسئولان و تأکید بر اجرای آن در مدارس را اقدامی ننگین دانست و تصریح کرد: در این سند ازدواج زن با زن و مرد با مرد در قالب خانواده به شمار می‌آید؛ اگر یهودی هم بودیم باید با چنین سند ننگینی مخالفت می‌کردیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار