در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بانک‌ها فقط به افراد خاص با سفارش‌های لازم وام می‌دهند/ بانک‌ها رقیب اصلی بنگاه‌های تولیدی و صنعتی کشور شده‌اند

نائب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: امروزه بانک‌های ما فقط به افراد خاص با سفارش های لازم وام می‌دهند و به رقیب اصلی بنگاه‌های تولیدی و صنعتی کشور تبدیل شده‌اند.

مهریان/ بانک‌ها فقط به افراد خاص با سفارشات لازم وام می‌دهند/ بانک‌ها رقیب اصلی بنگاه‌های تولیدی و صنعتی کشور شده‌اندناصر موسوی لارگانی نائب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس دهم در گفتگو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره مشکل‌زا بودن فعالیت‌های بانکی اظهار داشت: امروزه بانک‌های عامل بروز مشکلات برای تولیدکنندگان و صنعت‌گران کشور هستند و در این موضوع هیچ تردیدی نیست.

وی بیان داشت: با اینکه قانون رفع موانع تولید، بانک‌های ما را موظف کرده تا بنگاه‌های تولیدی یا شرکت‌های اقماری خود را واگذار کنند و به رسالت اصلی خود یعنی بانکداری بپردازند ، ولی متاسفانه با گذشت حدود 2 سال از تصویب و ابلاغ آن هنوز بانک‌ها زیربار این مصوبه مجلس نرفته و به‌ آن عمل نکرده‌اند.

نماینده مردم فلاورجان تصریح کرد: در حال حاضر بانک‌های ما رقیب بنگاه‌های تولیدی و صنعتی کشور شده و به همین علت نتوانسته‌اند تسهیلات و سرمایه در گردش را در اختیار بنگاه‌های تولیدی و صنعتی قراردهند، از این رو بنگاه‌های ما به حالت تعطیلی یا نیمه تعطیلی درآمده اند.

موسوی لارگانی بیان داشت: از دیگر چالش‌های امروز بانک‌های ما این است که این نظام بانکی فقط به افراد خاص با سفارش های لازم وام می‌دهد و این اتفاق هم باعث شده تا تولیدکنندگان واقعی نتوانند از وام‌ها بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: آنهایی هم که با رانت وام می‌گیرند، آن را در مسیری غیر از آنچه که در مصوبه ارائه تسهیلات ذکر شده مصرف می‌کنند که باز نتایج آن دامن تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان را می‌گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه قبلا بارها از بانک‌های کشور تحقیق و تفحص صورت گرفته، افزود:‌ نیاز کشور این است که مجلس بعد نظارتی خود را قوی‌تر کند و دلیل اجرا نشدن قانون را از بانک‌ها به جد پیگیری کند.

موسوی لارگانی در پایان گفت: حقیقا از رئیس مجلس درخواست داریم تا قوانین که دولت ابلاغ نکرده یا اجرا نمی‌شود را گوشزد کنند تا شاهد بی‌توجهی به قانون نباشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۸:۰۷ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
اگه یه وام کار درس میخواهی //باید دم رییس بانک را ببینی
آخرین اخبار