کرمانشاه؛

حمایت از اسب نژاد کرد گردش مالی و اشتغالزایی بالایی در استان ایجاد می کند

اگر از اسب نژاد کرد حمایت شود، به عنوان یک صنعت خواهد توانست هم گردش مالی بالایی داشته باشد و هم اشتغالزایی ایجاد کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: اگر از اسب نژاد کرد حمایت شود، به عنوان یک صنعت خواهد توانست هم گردش مالی بالایی داشته باشد و هم اشتغالزایی ایجاد کند.

بهرام خانی با اشاره به توسعه واحدهای پرورش اسب نژاد کرد در استان افزود: در حال حاضر 27 واحد پرورش اسب نژاد کرد در استان فعال است که چند مورد آنها با اخذ مجوز از اداره کل ورزش و جوانان، هم پرورشی هستند و هم ورزشی.
وی با بیان اینکه بالای دو هزار راس اسب نژاد کرد در استان داریم، افزود: در حال حاضر اسب نژاد کرد از نظر قیمتی به جایگاه واقعی خود نزدیک شده است.

خانی اظهار کرد: تا چند وقت پیش اسمی از اسب نژاد کرد نبود و این اسب در استان مغفول مانده بود.

خانی به موضوع تهیه تبارنامه اسب نژاد کرد در سال گذشته با حمایت‌های وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد و افزود: اولین جلد تبارنامه اسب نژاد کرد تکثیر و بیرون آمده و دومین جلد آن نیز در دست تکثیر است.

خانی تاکید کرد: تهیه تبارنامه به اسب نژاد کرد هویت می بخشد و سبب خواهد شد تا اسب نژاد کرد به جایگاه و منزلت خود دست پیدا کند.

وی تاکید کرد: اگر از اسب نژاد کرد حمایت شود، به عنوان یک صنعت خواهد توانست هم گردش مالی بالایی را به دنبال داشته و هم اشتغالزایی را برای استان به همراه داشته باشد.

خانی تاکید کرد: اسب نژاد کرد یک اسب بسیار توانمند و زیبا است که بازار خوبی هم در اختیار دارد.

به گفته معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اسب نژاد کرد در کردستان، آذربایجان غربی، یزد و کرمانشاه پراکنش دارد.

 
انتهای پیام/پ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.