در دیدار با عبدالله گل؛

لاریجانی: سطح ارتباط بین ایران و ترکیه بالا است

رئیس جمهور ترکیه در دیدار با رئیس مجلس کشورمان ارتباط دولت‌ها را مهم ارزیابی کرد اما گفت که آنچه تأثیرگذارتر است ارتباط پارلمان‌های کشورها با یکدیگر است.

به گزارش حوزه مجلس باشگاه خبرنگاران، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر پنج شنبه در دیدار با عبدالله گل رئیس جمهور ترکیه تأکید کرد: اراده مقامات جمهوری اسلامی ایران و ترکیه بر توسعه روابط فی‌مابین در همه زمینه‌ها است.

وی با ابراز خرسندی از گسترش روابط اقتصادی ایران و ترکیه افزود: روابط تجاری بین ایران و ترکیه نشانگر بالا بودن سطح ارتباط بین دو کشور در همه زمینه‌ها است و همکاری‌های فی‌مابین در آینده بیشتر خواهد شد.

رئیس مجلس کشورمان با اشاره به سفر اخیر وزیر خارجه ترکیه به تهران سفر وی را خوب ارزیابی کرد و گفت: در جریان سفر داود اوغلو مذاکرات خوبی بین دو کشور صورت گرفت.

لاریجانی با تأکید بر اینکه رایزنی ایران و ترکیه به صلح و ثبات در منطقه کمک می‌کند، خاطر نشان کرد: ایران و ترکیه مذاکرات خوبی درباره مسائل منطقه داشته‌اند که این گفتگوها ادامه خواهد داشت.

عبدالله گل رئیس جمهور ترکیه نیز در این دیدار زمان سفر لاریجانی به آنکارا را بهترین زمان ممکن دانست و این سفر را در ادامه سفرها، دیدارها و گفتگوهای 2-3 سال اخیر بین دو کشور ارزیابی کرد.

وی با بیان اینکه ارتباط دولت‌ها مهم است اما آنچه تأثیرگذارتر است ارتباط پارلمان‌ها با یکدیگر است تصریح کرد: ایران و ترکیه به تداوم رایزنی‌ها با همدیگر در خصوص مسائل دوجانبه و منطقه‌ای نیاز دارند.

رئیس جمهور ترکیه در پایان با ابراز خرسندی از روابط رو به گسترش تهران- آنکارا تأکید کرد: ترکیه تلاش می‌کند در بخش خصوصی روابط بهتر و گسترده‌تری با ایران داشته باشد./ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار