شی جین پینگ: همکاری بین‌المللی برای مبارزه با فساد مالی باید تقویت شود

رئیس جمهور چین در سخنانی افزایش همکاری‌های بین‌المللی در زمینه مبارزه با فساد مالی را خواستار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شینهوا، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، روز یکشنبه خواستار تقویت همکاری بین‌المللی برای مبارزه با فساد مالی شد. 

وی این اظهارات را در مراسم افتتاحیه اجلاس بین‌المللی موسوم به «یک کمربند و یک جاده» که در پکن برگزار شده و تا روز دوشنبه نیز ادامه خواهد داشت، اعلام کرد. 

رئیس جمهور چین گفت برای آنکه «جاده ابریشم» مسیری با استانداردهای والای اخلاقی باشد، ضرورت دارد که همکاری بین‌المللی برای مبارزه با فساد مالی تقویت شود.

وی در سال 2013 برگزاری این اجلاس را که نام آن از جاده ابریشم تاریخی الهام گرفته شده است، با هدف کشف مناطق جدید برای همکاری بین‌المللی پیشنهاد کرد.

در مجموع 29 رئیس جمهور و نخست وزیر از جمله ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در این اجلاس شرکت دارند. دیگر شرکت‌کنندگان در این نشست نیز رؤسای شرکت‌ها، مسئولان مالی و خبرنگاران هستند که از بیش از 130 کشور جهان آمده اند. 

همچنین نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی کلیدی همچون آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، جیم یونگ کیم، رئیس بانک جهانی، و کریستین لاگارد، دبیرکل صندوق بین المللی، در این اجلاس حضور دارند.

آمریکا هیئتی را به سرپرستی مت پاتینجر، دستیار ویژه رئیس جمهور و مدیر امور آسیا در شورای ملی امنیت، برای شرکت در این نشست فرستاده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار