ایلام؛

آسمان استان از اواسط هفته جاری غبارآلود می شود

احتمال نفوذ پدیده گرد و غبار از سمت بیابان های عراق به داخل استان در اواسط هفته جاری و آلودگی هوای مناطق مختلف استان دور ازانتظار نیست.

آسمان استان از اواسط هفته جاری غبارآلود می شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام گفت: به خاطر وزش باد نسبتا شدید احتمال می رود از روز دوشنبه هفته جاری توده های گرد و غبار در بیابان های کشور عراق شکل گیرد و آسمان و هوای استان ایلام را تحت تاثیر و نفوذ خود قرار دهد.
 
مجتبی میهن پرست اظهارکرد: استان ایلام از ابتدای سال جاری تاکنون پنج روز غبارآلود داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هیچ تغییری نکرده است.
 
نوشیدن شیر فراوان، عدم خروج از منزل، استفاده از ماسک فیلتردار، اجتناب از ورزش هوازی و کار در هوای آزاد از جمله توصیه های مکرر مرکز بهداشت استان ایلام به عموم مردم به ویژه گروه های در معرض خطر به خصوص جانبازان شیمایی، بیماران سرطانی، قلبی عروقی، ریوی، زنان باردار، مادران شیرده، افراد کهنسال، کودکان برای کاهش آثار منفی ریزگردها است.
 
هوای استان ایلام سال گذشته 80 روز بخاطر ورود ریزگردها آلوده و ناسالم بود و این موضوع خسارت های بسیاری بر محیط زیست و سلامت مردم، درختان و حیوانات بر جای گذاشته است.
 
 
انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.