شیراز؛

رونق صنعت گردشگری در فارس

با اشتغال یک هزار و 349 نفر در حوزه گردشگری، صنعت گردشگری فارس رونق یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی فارس گفت: استان فارس در سال 92 تعداد 60 هتل، متل و هتل آپارتمان با ظرفیت 5 هزار و 420 اتاق و 13 هزار و 535 تخت داشت که در طول 3 سال، تعداد هتل، متل و هتل آپارتمان های استان فارس با 25درصد افزایش به 75 واحد، تعداد اتاق ها با 20 درصد افزایش به 6 هزار و 486 اتاق و تعداد تختها با 15درصد افزایش به 15 هزار و580 رسیده است.

امیری افزود: در سال 95 طرح ایجاد خانه مسافر آغاز شد که تا پایان همان سال تعداد خانه مسافرهای استان فارس با 100درصد افزایش به 20 واحد رسیده است .
وی به طرح ساخت اقامتگاه های بوم گردی که برای اولین بار در استان فارس در سال 95 آغاز شد اشاره کرد و عنوان کرد: تا پایان سال 95 از تعداد 21 اقامتگاه بوم گردی بهره برداری شده است که این تعداد تا پایان نیمه اول سال 96 با احتساب 21 واحد آماده بهره برداری به 42 واحد افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه یک هزار و 293 نفر راهنمای گردشگری در استان فعال اند که این رقم رشد 69درصدی داشته است، افزود: به منظور حمایت از این فعالین حوزه گردشگری در ایام نوروز در تمامی اماکن تاریخی فرهنگی فارس راهنمایان افتخاری و علاقمند به گردشگری در 169 کیوسک و پایگاه های اطلاع رسانی مستقر و با ارائه یک میلیون و 700 هزار نسخه بروشور و اقلام تبلیغاتی چاپ شده خارج از طرح تمرکز چاپ اقلام تبلیغاتی به معرفی آثار تاریخی فرهنگی استان و راهنمایی مسافران نوروزی پرداخته اند.
 
مدیرکل میراث فرهنگی فارس همچنین تعداد آموزشگاه های گردشگری استان فارس را با رشد 25درصد 10 آموزشگاه اعلام کرد و افزود: این آموزشگاه ها در زمینه آموزش های عمومی و تخصصی گردشگری اعم از دوره های آموزشی راهنمایان گردشگری، مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی و سایر دوره های مرتبط با حوزه گردشگری در سطح استان فعال می باشند.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار