ساری،

جراحی 12 ساعته تومور مغزی خانم 68 ساله در بیمارستان روحانی بابل

جراحان بیمارستان آیت‌ا... روحانی بابل در یک عمل 12 ساعته تومور مغز خانم 68 ساله آملی را با موفقیت خارج کردند.

دکتر ابراهیم حجازیان متخصص و جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، گفت: بيمار خانم 68 ساله آملی با علائم افسردگی، سردرد و سرگیجه به این مرکز مراجعه كرد که در بررسی های انجام شده تومور مغزی بسيار بزرگ قاعده جمجمه تشخيص داده شد.

وی افزود: بیمار به اتاق عمل انتقال داده شد كه در عمل جراحی ١٢ساعته با كمك دستگاه پيشرفته اولتراسونيك آسپيراتور و ميكروسكوپ جراحی مغز و اعصاب، تومور بطور كامل خارج شد و در حال حاضر وضعيت بيمار مطلوب است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: تومور مغزی که به تومور درون جمجمه ای معروف است، توده ای غیر عادی از یک بافت به شمار می رود که با رشد و تکثیر شدن غیر قابل کنترل سلول ها ایجاد می شود.

دکتر حجازیان با بیان اینکه علائم این بیماری با توجه به مکان شکل گیری تومور می تواند متفاوت باشند، افزود: علائمی چون سردردهایی که به ویژه در جریان صبح شدت می یابند، تشنج، ایجاد مشکل در تفکر، بیان و صحبت کردن، تغییرات شخصیتی، ضعف و یا فلج در بخش و یا طرفی از بدن، عدم تعادل و سرگیجه، تغییرات در بینایی و دید، تغییرات در شنوایی، بی حسی و گزگز در صورت ، دل درد و یا حالت تهوع ، گیجی و عدم توانی درک مکانی، افسردگي می تواند در رابطه با بسیاری از تومورهای مغزی صدق کند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار