زرافشان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

بهره‌گیری از روش‌های نوین آموزشی در نظام تعلیم و تربیت/ رویکرد کاوش‌گری در پژوهش‌سرا‌ها ممکن است

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش همواره به روز آوری روش‌ها و محتواهای آموزشی را برای تاثیر گذاری هر چه بیشتر در دانش‌آموزان مورد توجه قرار می‌دهد.

علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص اتخاذ روش‌های نوین آموزشی در نظام تعلیم و تربیت گفت: حیات هر نظام آموزشی به این است که خودش را به لحاظ روش‌ها و محتواهای موجود به روز رسانی کند که این مسئله در برنامه درسی تاثیر گذار می‌شود.

وی ادامه داد: در سند تحول بنیادین به این موضوع توجه ویژه‌ای شده و آموزش و پرورش از نظر یادگیری تابع محیط بوده و همواره تنوع را مورد توجه قرار می‌دهد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تنوع در یادگیری نیازمند آشنایی با روشهای جدید آموزشی است، اظهار کرد: به عنوان مثال ایجاد پژوهش‌سرا‌ها به عنوان محیط جدید یادگیری رویکرد تازه‌ای در نظام آموزشی ایجاد کرده که مبتنی بر کاوشگری است و این مدل در پژوهش‌سراهای کشور دنبال می‌شود.

زرافشان تصریح کرد: برپایی جشنواره‌های آموزشی نیز رویکرد جدیدی در نظام تعلیم و تربیت به شمار می‌رود همچنین آموزش و پرورش از پیشتازان به کارگیری فناوری اطلاعات در برنامه‌های کاری خود بوده که این مسئله به ایجاد روش‌های نوین آموزشی کمک به سزایی می‌کند.

وی بیان کرد: فناوری اطلاعات در روند یاددهی، یادگیری رویکرد جدیدی بوده و با توجه به این آموزش و پروش دائما در حال تغییر روش‌ها متناسب با شرایط است به کار گیری این فناوری کمک شایانی به این روند می‌کند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار