شهرکرد؛

همایش سران ایلات و طوایف عشایر در شهرکرد

همایش هم اندیشی سران ایلات و طوایف عشایر چهارمحال و بختیاری در شهرکرد برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ در آستانه ۲۹ اردیبهشت سالروز تشکیل بسیج عشایری، همایش هم اندیشی سران ایلات و طوایف عشایر چهارمحال و بختیاری در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد برگزار شد.

حجت الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در این نشست گفت: شما عشایر برای انقلاب و نظام اسلامی ارزش قائل هستید و هیچ موقع از آمریکا و دشمنان انقلاب اسلامی هراسی به دل راه ندادید.

وی از عشایر و آحاد مردم خواست با حضور با شکوه در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه جاری، به نامزد اصلح بر اساس شاخص‌های مد نظر مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) رأی دهند تا هم انقلاب و جمهوری اسلامی را بیمه کنند و هم مشت محکمی به دهان بدخواهان بزنند.

در پایان، تعدای از عشایر، مشکلات و کمبودهای منطقه خود را مطرح کردند و خواستار توجه بیشتر مسئولین به عشایر استان شدند.

گفتنی است: چهارمحال و بختیاری با ۱۲۶ هزار نفر جمعیت عشایری از اقوام بختیاری، قشقایی، چهرازی، نصرآبادی و دهکردی، بعد از فارس، دومین استان عشایر نشین کشور است.

عشایر در قالب ۱۴ هزار و ۶۵۷ خانوار عشایری در ۸۵ درصد گستره جغرافیایی چهارمحال و بختیاری استقرار دارند.

این عشایر برای ییلاق بهار و تابستان در چهارمحال و بختیاری سکونت دارند و در فصول سرد سال، به سمت مناطق قشلاقی و گرمسیر و بیشتر به استان خوزستان کوچ می‌کنند.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار