شیراز؛

افتتاح دفتر مشاوره حقوقی رایگان در حرم شاهچراغ

مسؤول واحد مشاوره حقوقی سازمان بسیج حقوق‌دانان فارس از افتتاح دفتر مشاوره حقوقی رایگان در حرم شاهچراغ خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سعید بیت سیاحی مسؤول واحد مشاوره حقوقی سازمان بسیج حقوق‌دانان فارس گفت: هدف اصلی از مشاوره‌های حقوقی رایگان خدمت‌رسانی به مردم و به دنبال آن جلوگیری از روند افزایش تشکیل پرونده در دادگاه ها و دادسراها و شوراهای حل اختلاف است.

بیت سیاحی افزود: مشاوره حقوقی رایگان به طور متمرکز در مساجد شهر شیراز نیز در حال اجرا است که با توجه به ظرفیت‌های مختلف موجود در شهر شیراز به دنبال راه‌اندازی دفاتر مشاوره در مراکز دیگری از جمله در دفاتر مراجع عظام تقلید هستیم.

وی ادامه داد: دفاتر مراجع تقلید در مباحث فقهی، دینی و پاسخگویی در مسائل شرعی و احکام مشکلی ندارند ولی مراجعان آنها بعضا سوالات حقوقی دارند که در این زمینه از واحد مشاوره بسیج حقوق‌دانان درخواست کمک کردند.

سیاحی با اشاره به فعالیت ۵۶ مسجد در ارائه مشاوره حقوقی بیان کرد: در صورتی که در مسجدی با مشکل مواجه شویم، ابتدا از طریق هماهنگی با هیئت امنا به دنبال حل مشکل خواهیم بود و اگر باز با مشکل مواجه شویم مطابق با توافق نامه‌ای که با حج و اوقاف داریم مساجد ملزم به همکاری می‌شوند.

گفتنی است از مهر سال ۹۵ دفتر مشاوره حقوقی رایگان توسط سازمان بسیج حقوق‌دانان فارس در دادگستری کل استان فارس راه‌اندازی شد که علاوه بر مشاوره‌های حقوقی رایگان، به مسئله اصلاح ذات‌البین، صلح و سازش و میانجیگری نیز پرداختند.
انتهای پیام/ر    

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یلدا
۰۰:۴۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
با سلام و عرض خسته نباشید.میخواستم بدونم اگه کسی خواستگارش با شاغل بودنش مخالف باشه و شب حواستگاری این موضوع رو حق شاغل بودن رو تو برگه ای که معمولا تو شهر ما بهش میگن صورت نوشته بشه و توسط داماد و چند ننفر دیگه امضا بشه.اعتباری داره یا نه.و نمیدونم که تو سند ازدواج ثبت شده یا نه
آخرین اخبار