صالحی امیری در نشست اهالی فرهنگ و هنر با دولتمردان:

مقدمات تدوین سازمان نظام هنر با همکاری همه حوزه‌های هنر آغاز شده است

وزیر فرهنگ گفت: مقدمات تدوین سازمان نظام هنر با همکاری همه حوزه‌های هنر آغاز شده و به این سمت هستیم که کار‌ها به دست اهالی هنر واگذار کنیم.

مقدمات تدوین سازمان نظام هنر با همکاری همه حوزه‌های هنر آغاز شده است
به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست اهالی فرهنگ و هنر با دولتمردان که عصر امروز در تالار وحدت برگزار شد، اظهار داشت: ما در دولت یازدهم و در حوزه فرهنگی با استراتژی معینی که بر پایه گفتمان اعتدال بود کار را آغاز کردیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: گام‌های جدی در این زمینه برداشته شد و هنوز برای رسیدن به قله گام هایی زیادی نیاز باقی مانده است.

وی با بیان این که ما باور داریم که سرمایه بزرگ برای توسعه فرهنگی اهالی فرهنگ و هنر هستند، افزود: توسعه این حوزه در اولویت این دولت است.

صالحی امیری با تاکید بر اینکه اهالی قلم با این دولت آشتی کردند، بیان داشت: تلاش ما این بود که کار فرهنگ را به اهلش واگذار کنیم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید باید سه امر سیاست گذاری، کنترل و نظارت کار انجام دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همه امور اصحاب رسانه باید به خودشان واگذار شود. مقدمات برای تدوین سازمان نظام هنر با همکاری همه حوزه‌های هنر آغاز شده و در حال حرکت به این سمت هستیم که کار‌ها به دست اهالی هنر واگذار کنیم.

وی درباره نمونه‌های این واگذاری بیان داشت: در حوزه نشر افتتاحیه و اختتامیه نمایشگاه کتاب را به خودشان واگذار کردیم و تلاشمان این است که در سراسر کشور این چنین شود همچنین برای اولین بار تلاش کردیم با تقویت صندوق فرهنگ و هنر اهالی این حوزه را بیمه کنیم، بنا داریم این کار را در سراسر کشور انجام دهیم.

صالحی امیری ادامه داد: زمانی که درک متقابل ایجاد می‌شود مسائل حل می‌شود و ما هم قصد داریم این نشست را هر ماه انجام دهیم و نقد صورت گیرد چرا که اگر در جامعه نقد نباشد بد اخلاقی جای اخلاق را می‌گیرد.

صالحی امیری با بیان این که اگر می‌ببینید برخی‌ها کارهایی را می‌کنند به خاطر این است که اخلاق را نمی‌دانند، افزود: اگر به دنبال توسعه فراگیر هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: اگر امروز ما در آرامش نشسته ایم به خاطر امنیت است که چند وجه دارد که یکی از آن به خاطر امنیت ملی است.

صالحی امیری در بخش پایانی سخنانش خاطر نشان کرد: ما بنا داریم به جای شایعه و بداخلاقی برای گسترش ظرفیت‌ها با هم گفت و گو کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار