جهانگیری در جمع خبرنگاران :

سایه جنگ باید از منطقه دور شود/مذاکره هم به سردار سلیمانی و هم به ظریف نیاز دارد

نامزد دوازدهمن دور انتخابات ریاست جمهوری گفت: در مذاکره کشور هم به ظریف نیاز دارد و هم به سردار سلیمانی در میدان و این دو در کنار هم که باشند کشور به جهت پیشرفت حرکت می کند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اسحاق جهانگیری دقایقی پیش پس از پایان گفت و گوی ویژه خبری با حضور در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مسائل مهمی که امروز پیش پای جمهوری اسلامی است و باید با حساسیت و دقت و با یک دیپلماسی فعال به آن پرداخته شود بحث منطقه ما است.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با ابراز تاسف از اینکه منطقه از نظر گروه های تکفیری و گروه های تروریستی دشمن دچار یک شرایط خاص و حساسی است بیان داشت: بعضی از کشورهای منطقه در حمایت از این گروه ها خودشان را خیلی آلوده کرده اند.

وی تصریح کرد: ما هم سایه جنگ وحشتناکی را بر منطقه می بینیم و مهمترین سیاستی که دولت ما برای آینده دنبال خواهد کرد این است که سایه جنگ حتما باید از منطقه دور شود و آن هم نیازمند این است که یک دیپلماسی قوی برای منطقه طراحی کنیم و با کشورهای منطقه و کشورهای اسلامی گفت و گو کنیم و شرایط منطقه را به سمت صلح پیش ببریم.

جهانگیری در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه در دیپلماسی خود از دیپلماسی مذاکره استفاده خواهید کرد یا روش دیگری را به کار خواهید گرفت اظهار داشت: در دیپلماسی، مذاکره حرف آخر را می زند ولی معنای آن این نیست که پشتوانه دیگری نمی خواهد.

وی با تاکید براینکه قدرت، انسجام و اقتدار داخلی پشتیبان و مهمترین حمایت کننده میز مذاکره است خاطر نشان کرد: مذاکره کشور هم به ظریف نیاز دارد و هم به سردار سلیمانی در میدان و این دو در کنار هم که باشند کشور به جهت پیشرفت حرکت می کند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه این دولت و مدیرانش نشان داده اند که تیم عملیاتی هستند بیان داشت: وقتی که افراد حرف می زنند هر کس می تواند هر شعار و وعده ای بدهد و حتی اگر در جلسه ای وعده داده و قرار باشد که بعدا آن وعده را باز کند قادر نیست که آن وعده را باز کند زیرا یک مطلبی به فرد داده می شود و او هم تکرار می کند و می گوید این کار را می کنیم.


جهانگیری با بیان اینکه کسانی می توانند به وعده ها عمل کنند که کارنامه گذشته شان نشان می دهد در زمینه وعده هایی که داده اند گام های موثر برداشته اند اظهار داشت: من با اطمینان مطالبی که گفتم در هر دوره ای که مسئولیت داشتم هر حرفی را که زده ام عملیاتی کرده ام و موضوعی نبوده که در دوران مسئولیت من عملیاتی نشده باشد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص تمکین به نتیجه نهایی انتخابات بیان داشت: قرار نیست که در انتخابات همه افرادی که شرکت کرده اند همه برنده باشند و بالاخره در نهایت یک نفر برنده می شود و من فکر می کنم که مردم و کشور ما نیازمند این هستند که همه در حل مشکلات فعال باشند و برای پیشرفت کشور اقدام کنند و حتما بعد از این که انتخابات تمام می شود همه باید با همدلی و همراهی کمک کنند تا دولتی که سر کار می آید بتواند موفق باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
دست و پا نزن اسحاق
کارتون تمومه
حرفات قشنگه ولی دیگه خیلی دیر شده
کارتون تمومه