برگزاری نشستی محرمانه در واشنگتن علیه حزب‌الله لبنان

روزنامه السیاسة کویت از برگزاری نشستی محرمانه در اوایل ماه میلادی جاری در واشنگتن پرده برداشت که بر نحوه مقابله با فعالیت‌های مالی حزب‌الله لبنان متمرکز بوده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه "السیاسة" کویت در مطلبی  نوشت: نشستی محرمانه و پشت درهای بسته با حضور 20 کشور از اروپا و آمریکای جنوبی و نیز برخی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس از جمله عربستان، کویت، قطر و بحرین در روزهای چهارم و پنچم ماه مه در واشنگتن برگزار شد.

به نوشته این روزنامه، این نشست با تمرکز بر طرح بین‌المللی مشترکی برای مقابله با حزب الله و فعالیت‌های تجاری و مالی‌ آن برگزار شده است.

کشورهای شرکت‌کننده در این نشست برای مقابله با حزب‌الله لبنان راهکارهای مختلفی را بررسی کردند که مهمترین آنها اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید علیه اعضای این جنبش و تحت کنترل درآوردن حامیان و نزدیکان آن در سراسر جهان بود.

همچنین در این نشست، تهدیدی که ادعا شده موسسات مدنی و مالی لبنان به دلیل فعالیت های مالی حزب‌الله با آن روبه‌رو هستند، مورد بررسی قرار گرفت.

شرکت‌کنندگان در این نشست بر اتخاذ تدابیر و تصمیماتی علیه موسسات نزدیک به حزب الله در خارج از لبنان توافق کردند که به گفته این روزنامه، اکثر این موسسات در آفریقا و اروپا هستند و به حمایت مالی از حزب الله می‌پردازند. همچنین کشورهای شرکت‌کننده در این نشست  بر کنترل تمامی عملکردهای مالی تجار و خیرین لبنانی در خارج از این کشور توافق کردند.

کشورهای شرکت کننده در این نشست محرمانه همچنین بر لزوم مقابله با فعالیت‌های حزب تاکید کرده و قوانین جدید و سختی را برای بانک‌های لبنان و مجازات‌هایی را برای هر بانک یا موسسه واسطه‌ای که تسهیلات یا خدماتی را به حزب الله در لبنان و خارج از آن ارائه می‌کند، در نظر گرفتند.

این روزنامه نوشت: از اهداف این اقدام آمریکا، دستیابی به سازوکاری جهت ایجاد اهرم فشار کارساز برای متوقف کردن حمایت از حزب الله لبنان و خشکاندن منابع مالی آن در چارچوب راهبردی فراگیری است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
هیچ غلطی نمی کنند
آخرین اخبار