شیراز؛

اعلام ویژه برنامه های هفته میراث فرهنگی در فارس

مدیرکل میراث فرهنگی فارس برنامه های هفته میراث فرهنگی در استان را اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری فارس از افتتاح و بهره برداری صحن مسجد وکیل همزمان با روز جهانی موزه ها خبرداد.

امیری افزود: در روز 28 اردیبهشت ماه همزمان با روز جهانی موزه ها، هفته میراث فرهنگی آغاز به کار می کند که از جمله برنامه های این روز رایگان شدن موزه ها و تمامی اماکن تحت پوشش این اداره کل است.

وی ادامه داد: برپایی نمایشگاه با رویکرد معرفی جاذبه های تاریخی فرهنگی استان، برپایی چند نمایشگاه تخصصی عکس و پوستر تحت عنوان پارسه از منظری دیگر، برگزاری نمایشگاه کشفیات یگان حفاظت میراث فرهنگی در حوزه اشیاء بدلی در موزه مردم شناسی شهرستان کازرون، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در موزه مردم شناسی شهرستان کازرون، برپایی نمایشگاه بوم مردم شناسی در روستای الیف، برپایی کارگاه آموزشی مرمت سفال جهت آشنایی دانشجویان رشته باستان شناسی دانشگاه آزاد اسلامی کازرون نشست تخصصی راهکارهای حفاظتی با انجمن های مردم نهاد در حوزه میراث فرهنگی، نمایشگاه گذر زمان در تخت جمشید، تخت جمشید دیروز ، تخت جمشید امروز، برگزار می شود.

امیری نمایشگاه معرفی80 طرح مرمتی در حال انجام در قالب استند، نمایشگاه فعالیت های طلا سازی و نقره سازی از دوره سلجوقی تا پهلوی اول، نمایشگاه آثار مرمت شده در سال 95 در موزه تخت جمشید را تعدادی از چندین نمایشگاه تخصصی میراث فرهنگی در این هفته برشمرد.

وی اظهار داشت: در مراسمی ویژه از استادکاران، باستان شناسان، مرمت کاران، موزه داران، نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی، مجموعه داران، خادمین میراث فرهنگی، راهنمایان افتخاری ایام نوروز تجلیل می شوند.

امیری بیان کرد: بازدید از کارگاه های مرمت اشیاء موزه ای و برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با سفال های منقوش در دوران های مختلف نیز از جمله برنامه هایی است که در هفته میراث فرهنگی برای کودکان در مجموعه جهانی تخت جمشید برگزار می شود.
 
مدیرکل میراث فرهنگی فارس همچنین از نشست تخصصی روز جهانی موزه در موزه مشکین فام دراین هفته خبرداد و گفت: از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این هفته نشست تخصصی در موزه آب همراه با اجرای موسیقی همچنین برگزاری نشست تخصصی و با موضوع و چالشهای تاریخی و همچنین نشست های عمومی آشنایی کودکان و نوجوانان با مبحث مرمت کاوشهای باستان شناسی و اشیاء موزه پارس با مشترک دانشگاه هنر شیراز انجام می گیرد.

وی به برگزاری نمایشگاه نقاشی و تابلو حجم با عنوان میراث ما نه ، امانت آیندگان اشاره کرد و افزود: همچنین در روز 28 اردیبهشت ماه همزمان با روز جهانی موزه ها در موزه تخت جمشید نمایشگاه حفظ و حراست از داشته های تاریخی مان برای سپردن به آیندگان افتتاح و به مدت یک هفته دایر خواهد بود.

وی به مشارکت این اداره کل با بخش خصوصی و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز درخصوص اجرای برنامه های فرهنگی رو نمایی از سکه نقره امام رضا در باغ موزه دلگشا اشاره کرد.

همچنین در سوم خردادماه اختتامیه هفته میراث فرهنگی مصادف با برگزاری برنامه فرهنگی ورزشی تحت عنوان راه شاهنامه است که در نزدیک به 30دونده مسیر دروازه قرآن را از شیراز تا شهرستان مرودشت و مجموعه تخت جمشید به مسافت 45 کیلومتر طی می کنند و در پایان با اجرای مراسم برگزاری موسیقی سنتی، شاهنامه خوانی و دیگر برنامه های فرهنگی به پایان خواهد رسید.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار