کرمان؛

400 میلیارد ریال برای آزادی زندانیان غیر عمد هزینه شده است

مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان گفت: 65 درصد تعهد خیران در این جشن‌های گلریزان جذب شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛  حجت‌الله موسوی‌قوام مدیر عامل ستاد دیه استان گفت : ستاد مردمی و رسیدگی به امور دیه را شهید لاجوردی با مشاهده افرادی که بر اثر تصادف و ناخواسته به زندان افتاده بودن تصمیم به راه‌‌اندازی گرفت.


وی افزود : در رمضان سال 1369 برای اولین بار این ستاد با نیت کمک به زندانیان جرایم غیرعمد تشکیل شد و طی 15 سال گذشته و از بدو تاسیس ستاد دیه 2 هزار و 639 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد آزاد شده‌اند.


موسوی‌قوام بیان کرد : 400 میلیارد ریال برای آزادسازی 2 هزار و 639 نفر زندانیان جرایم غیرعمد هزینه شد که بخشی از این مبلغ کمک مردم و خیران و برخی دیگر کمک دولت بود که به صورت وام پرداخت شد.


وی اظهار کرد : بخش عمده این کار مذاکره با شاکیان بوده است که شاکیان نیز خود به ستاد دیه کمک کرده‌اند.


مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان خاطر نشان کرد : شخص مقام معظم رهبری نیز نگاه خوبی به این ستادها داشت‌اند.


موسوی‌قوام با اشاره به اینکه بیش از 57 میلیارد ریال تعهد خیران در استان کرمان داشته ایم، تصریح کرد: در شهرستان منوجان سه جشن گلریزان برگزار که یک میلیارد ریال خیرین تعهد کردند و  65 درصد از این مبلغ جذب شده است.


وی گفت: 253 نفر زندانی جرایم غیرعمد در شهرستان منوجان وجود داشت که به همت دستگاه  قضایی و نیروهای انتظامی اکنون انگشت شمار هستند.


موسوی‌قوام با بیان اینکه در حوزه پیشگیری می‌طلبد همه دستگاه‌ها به ستاد دیه کمک کنند، خاطرنشان کرد: امروزه خیلی از خانواده‌ها در امر ازدواج فرزندانشان نقشی ندارند و فرزندان خود و به دور از خانواده‌ها و بدون تحقیق‌های لازم تن به ازدواج می‌دهند که نتایج آن به طلاق و مشکلات عدیده‌ای برای خانواده‌ها به وجود می‌آورد.

انتهای پیام / س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار