لحظه به لحظه با رویدادهای باکو 2017؛

برنامه و نتایج روز ششم بازی های همبستگی کشورهای اسلامی

نمایندگان کشورمان در ششمین روز از بازی های کشورهای اسلامی در رشته های مختلف به مصاف حریفان خود رفتند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛ بازی‌های کشورهای اسلامی از روز دوشنبه، 18 اردیبهشت با برگزاری مسابقات فوتبال آغاز شد که در چهارمین روز از بازی ها، نمایندگان ایران در هشت رشته با حریفان خود به رقابت می پردازند.

برنامه ورزشکاران ایران در روز چهار شنبه 27 اردیبهشت ماه به شرح زیر است (ساعت اعلام شده به وقت محلی است)

تیراندازی:

در ماده میکس تیم 10متر تپانچه ساعت 9:30 ملی پوشان کشورمان به مصاف حریفان خود می روند.

نتایج:
در بخش کامپوند تیمی مردان ایران با ترکیب اسماعیل عبادی، مجید قیدی و امید طاهری به رقابت پرداخت که در پایان در رده پنجم قرار گرفت.

در ریکرو میکس تیم، تیم ایران با ترکیب صادق اشرفی و نیلوفر علیپور با 1271 امتیاز در رده هجدهم قرار گرفت و نتوانست به مرحله حذفی صعود کند.

در بخش کامپوند میکس تیم، ایران با ترکیب پریسا براتچی و امید طاهری در رتبه هشتم قرار گرفت. تیم ایران در مرحله حذفی در نخستین دیدار مقابل روسیه به میدان خواهد رفت.

در بخش انفرادی و در ریکرو زنان، نیلوفر علیپور در مرحله مقدماتی چهل و پنجم شد. وی در مرحله حذفی به مصاف کمانداری از مغولستان خواهد رفت، پارمیدا قاسمی در رتبه پنجاهم قرار گرفت. وی در ابتدا حریفی از مغولستان را پیش رو خواهد داشت.

در بخش انفرادی کامپوند مردان اسماعیل عبادی نهم شد. عبادی در مرحله اول استراحت دارد. در دور دوم به مصاف برنده ویتنام و مالزی می‌رود. مجید قیدی در رده نوزدهم قرار گرفت. 

وی بعد از یک دور استراحت در دور دوم به مصاف برنده چین تایپه و ویتنام می‌رود. امید طاهری نیز در مکان بیست و دوم قرار گرفت. وی بعد از یک دور استراحت به مصاف نماینده قزاقستان خواهد رفت.


تکواندو:

سودابه پورصادقی در وزن 49- كیلوگرم ، پریسا جوادی  تكواندوكار وزن 67- كیلوگرم و اكرم خدابنده 73+ كیلوگرم و سیدحسین احسانی در وزن 68- كیلوگرم، علیرضا درویش‌پورنماینده  وزن 80- كیلوگرم و حسین ‌قربانزاده در وزن 87+ كیلوگرم  ملی پوشان کشورمان هستند که از ساعت 10 تا 19:30 به مصاف رقبایشان می‌روند.

نتایج:
انصراف حریف نخست درویش پور در دومین روز رقابت های تکواندو

مبارزه هوگوپوشان کشورمان در دومین روز رقابت های تکواندو در چهارمین دوره بازی های کشورهای اسلامی در ٦وزن زن و مرد در اسپرت هال باکو در حالی آغاز شد که علیرضا درویش‌پور نماینده وزن ۸۰- کیلوگرم در نخستین دیدار باید برابر "ماریو فریر"از موزامبیک به روی شیاپچانگ می رفت اما حریفش انصراف داد.
براین اساس درویش پور در مبارزه دوم به مصاف برنده دیدار عمان و اردن می‌رود که در صورت پیروزی مدال برنز وی قطعی می شود.

حذف بانوی تکواندوکار ایران درباکو

پریسا جوادی تکواندوکار وزن ۶۷- کیلوگرم کشورمان دانده مدال برنز قهرمانی جهان و قهرمانی آسی نوجوانان امروز در نخستین مبارزه برابر "فریدا عزیزوا» از روی شیاپچانگ رفت
وی راند نخست را بدون امتیاز پایان داد در در راند دوم مبازه یک بر دو و در راند سوم ٣ بر٨ از حریف کشور میزبان عقب افتاد که در نهایت با مجموع با امتیاز٤بر ١٠از دور رقابت ها حذف شد
هوگوپوشی که در کارنامه او برنز قهرمانی جهان،‌ طلا، نقره و برنز قهرمانی اروپا، 3 مدال برنز گرندپری و یک مدال طلای قهرمانی نوجوانان جهان به چشم می‌خورد.
سودابه پورصادقی و اکرم خدابنده نیز تا دقایقی دیگر به مصاف حریفان خود می روند.

احسانی نقره ای شد

پس از كسب برنز سودابه پور صادقي سيدحسين احساني دومين نماينده كشورمان در وزن ۶۸- كيلوگرم برابر حريف اندونزي خود پیروز شد و به فینال راه یافت.

سید حسین احسانی نماینده وزن منهای ۶۸ کیلوگرم کشورمان در فینال رقابت های تکواندو بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی با شکست مقابل نماینده آذربایجان در دیداری بحث برانگیز و البته بسیار نزدیک به مدال نقره این وزن رسید.

علیرضا درویش پور نماینده وزن منهای 80 کیلوگرم کشورمان در دیدار با سامان بیگی، تکواندو کار ایرانی تیم جمهوری آذربایجان به میدان رفت و با قبول شکست مقابل رقیب از رسیدن به فینال باز ماند

حسین قربان‌زاده آخرین نماینده مرد هوگوپوش در وزن ۸۷+ کیلوگرم به مدال برنز بازی های همبستگی کشورهای اسلامی دست یافت.

خدابنده به مدال نقره بسنده كرد

اكرم خدابنده در  وزن به اضافه ۷۳ كيلوگرم كه پس از يك‌دور استراحت به عنوان آخرين مبارز با حريفی ازبکی مصاف داد توانست با كسب امتياز ٧بر ۵ فيناليست شود .
 اين بانوي تكواندوي ايران در شروع فينال رقابت ها صفر بر ٢عقب افتاد اما در راند دوم يك برصفر جلو افتاد.
خدابنده در یک جدال سخت و نفس گير راند آخر را ٢بر ۵ باخت و با كسب امتياز ٣بر٧ به مدال نقره بسنده كرد.

دوومیدانی:

در مواد پرش ارتفاع زنان، دوی 100متر زنان،پرش طول مردان و در بخش جانبازان و معلولین در مواد پرتاب دیسک، کلاس های F56 و نمایندگان کشورمان F57 از ساعت 9:30 تا 20 با حریفان خود روبرو می شوند.

نتایج:

انصراف تفتیان و فصیحی از رقابت در دوی ۲۰۰ متر/دو دونده کشورمان در رقابت‌های دوی ۲۰۰ متر مردان و بانوان شرکت نخواهند کرد.

مرحله مقدماتی رقابت‌های دوی ۲۰۰ متر در دو بخش مردان و بانوان از صبح امروز در ورزشگاه المپیک باکو آغاز شده است.

در این رقابت قرار بود حسن تفتیان و فرزانه فصیحی حضور داشته باشند که انصراف دادند.

تفتیان روز گذشته در فینال دوی ۱۰۰ متر مصدوم شد. همچنین مجید کیهانی رئیس فدراسیون دوومیدانی خبر انصراف فصیحی را تایید کرد.

پرتابگران دیسک معلول پنجم و ششم شدند

رقابت های پرتاب دیسک کلاس F.57 معلولان بازی های کشورهای اسلامی بازحضور پرتابگرانی از کشورهای ایران (دو نماینده)، سنگال، هند، فلسطین، ترکیه، افغانستان، مصر، قطر، اردن و آذربایجان امروز چهارشنبه در ورزشگاه المپیک باکو برگزار شد.
جاوید احسانی شکیب و مهدی مرادی نمایندگان ایران در این بخش از مسابقات بودند که ٦ بار اقدام به پرتاب کردند تا بهترین رکورد ثبت شده آنها برای مشخص شدن جایگاه شان، لحاظ شود.
جاوید احسانی شکیب در پرتاب های اول تا سوم خود به ترتیب رکورد ٤٠.١٦ متر، ٣٣.٢٠ متر و ٣٩.٢١ متر را ثبت کرد اما در پرتاب چهارم دچار خطا شد. وی برای پرتاب چهارم و پنجم خود نیز رکورد ٤٠.٧٠ متر و ٤٠.٧٤ متر را ثبت کرد.

مهدی مرادی دیگر پرتاب گر کشورمان بعد از ثبت رکورد ٣٨.٦٧ متر و ٣٨.٣٣ متر در پرتاب های اول و دوم، موفق شد در پرتاب های سوم و چهارم خود هم به ترتیب رکوردهای ٣٨.٨٣ متر و ٣٦.٧٢ متر را به ثبت برساند اما پرتاب های پنجم و ششم وی خطا شد.
بدین ترتیب پرتاب ششم جاوید با رکورد ٤٠.٧٤ متر و رکورد سوم مرادی با رکورد ٣٨.٨٣ متر به عنوان ملاک عمل قرار گرفت.
بر این اساس و با توجه به ابن رکوردها، جاوید احسانی شکیب و مهدی مرادی در رده های پنجم و ششم قرار گرفته و از کسب مدال بازماندند.

در این بخش از رقابت ها نمایندگان آذربایجان، اردن و مصر اول تا سوم شدند.

علی محمدیاری یکی از دو نماینده ایران در این بخش از مسابقات بود که به ترتیب رکوردهای ٣٩٠٥١ متر، ٤٢.٢١ متر، ٤٠.٣٣ متر، ٤٢.٩٣ متر. ٤١.٣٤ متر و ٤٣.٠٨ متر را در پرتاب های اول تا ششم ثبت کرد و طلایی شد.

برای علیرضا قلعه ناصری دیگر پرتابگر دیسک کشورمان در این رقابت ها نیز در پرتاب های اول تا ششم به ترتیب رکوردهای ٤١.٩١ متر، ٤٢.١٧ متر، ٤١.٩١ متر، ٤٢.٧٠ متر، ٤٠.٣٣ متر و ٣٧.١٦ متر ثبت شد و در نهایت وی به مدال نقره دست یافت.

تیم 4 در صد متر مردان ایران به مدال ارزشمند برنز رسید

تیم ۴ در صد متر مختلط مردان ایران با ترکیب جمال چاوشی فر آریا نسیمی شاد مهدی انصاری و سینا غلامپور به مقام سوم بازیهای کشورهای اسلامی و مدال ارزشمند برنز دست یافت.

مدال برنز دونده ايران در دو چهارصد متر

علي خديور تنها نماينده ايران در اين رقابت بود كه با ركورد ۴۵ ثانيه و ٩٢ صدم ثانيه در جايگاه سوم ايستاد و به مدال برنز دست يافت.
در اين ماده نمايندگان بحرين و گواتمالا اول و دوم شدند.


تنیس:

در بخش انفرادی مردان و زنان از ساعت 10 تا 19 برگزار می شود.

نتایج:
غزل پاک باطن با شکست حریفاز از کشور مالدیو به دور بعد مسابقات تنییس بازیهای کشورهای اسلامی راه یافت.

کشتی فرنگی:

مراحل مقدماتی، شانس مجدد و یک چهارم نهایی در اوزان 59،71 و 80 و 98کیلوگرم و مرحله نیمه نهایی و فینال آن از ساعت 10:30 تا 18:30 برگزار و ملی پوشان کشورمان با حریفان خود به رقابت می پردازند.

نتایج:





شنا:

مواد 50 متر پروانه  و 4در10متر مختلط ، فینال 10متر آزاد از ساعت 10:30 تا 17:30 برگزار می شود.

نتایج:
غلامپور نفر ششم شنای ۱۰۰ متر آزاد شد

سینا غلامپور شناگر نیشابوری تیم ملی کشورمان در مرحله فینال شنای ۱۰۰ متر آزاد(کرال) بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی, با ثبت زمان ۵۱ ثانیه و ۹۲ صدم ثانیه و عنوان ششمی به کار خود پایان داد.

غلامپور در مرحله نیمه نهایی زمان ۵۱ ثانیه و ۸۵ صدم ثانیه را به ثبت رسانده بود.

در این ماده شناگر الجزایری با ثبت زمان ۴۹ ثانیه و ۱۵ صدم ثانیه به مدال طلا رسید و شناگران ترکیه دوم و سوم شدند.

برنز شنای ۵۰ متر پروانه بر سینه انصاری

مهدی انصاری در مرحله فینال شنای 50 متر پروانه با ثبت زمان ۲۴ ثانیه و ۳۲ صدم ثانیه سوم شد و مدال با ارزش برنز این ماده را از آن خود و ایران کرد.

بوکس:

امید احمدی صفا در وزن 49 کیلوگرم از ساعت 12 به مصاف حریفان خود می رود.

نتایج:



وزنه برداری:

محمدرضا براری و رضا آقازاده در دسته 105 کیلوگرم ساعت 14:30 و در دسته 105+ کیلوگرم رامین ربیعی و همایون تیموری ساعت 16:30 به وقت تهران به روی تخته می روند.

نتایج: 
در پایان حرکت یکضرب دسته 105 کیلوگرم، براری دوم‌ شد.
ربیعی در اولین حرکت وزنه 181 کیلوگرمی را بالای سر برد، اما در حرکت دوم در بالابردن وزنه 190 کیلوگرمی ناکام ماند و شانس سوم خود را هم از دست داد و در جایگاه چهارم قرار گرفت.

همایون تیموری نیز ابتدا وزنه 182 کیلوگرمی را بلند کرد و سپس پشت وزنه 188 کیلوگرمی ایستاد، اما او نیز موفق به بالا بردن این وزنه نشد. تیموری در سومین حرکت وزنه 188 کیلوگرمی را بالای سر برد و دوم شد.

در پایان و در وزن 105+ کیلوگرم ، همایون تیموری صاحب مدال نقره شد و رامین ربیعی برنز گرفت.



واترپلو:

تیم ملی کشورمان از ساعت 16:30 به مصاف تیم ملی ترکیه می رود.

نتایج:
تیم ملی واترپلو کشورمان با شکست مقابل ترکیه در فینال بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی به مدال نقره رسید.


نتایج تنیس روی میز:

صعود مقتدرانه نیما به دور بعدی رقابت های تنیس روی میز باکو
پینگ پنگ باز نامدار ايران در اولين رقابت خود در بخش انفرادی بازی های كشورهای اسلامی حريفی از توگو را مغلوب كرد. نيما عالميان كه در دور اول بازی ها با قرعه استراحت رو به رو بود، در دور دوم حريف توگوييرا با نتيجه 4 بر صفر از پيش رو برداشت و به جمع ٨ پينگ پنگ باز برتر مسابقات صعود كرد.
او در دومین دیدار خود فردا به مصاف برنده دیدار آذربایجان و ترکیه می رود.

گفتنی است تيم ملی تنيس روی ميز ايران در چهارمين دوره بازی های كشورهای اسلامي ٤ نماينده دارد. 

ندا شهسواری، مريم صامت، نيما و نوشاد عالميان نمايندگان كشورمان در اين بازی ها هستند كه در ٢ بخش انفرادی و تيمی رقابت می كنند.


پاداش مدال آوران روز چهارم رقابتها از سوی سرپرست کاروان اهدا شد
۱۴ ورزش کار کشورمان که در چهارمین روز از رقابتهای کشورهای اسلامی موفق به کسب مدال شده بودند از سوی سرپرست کاروان پاداش نقدی خود را دریافت کردند.

جدول توزیع مدال:

برنامه و نتایج روز ششم بازی های همبستگی کشورهای اسلامی

در حال به روزرسانی.....
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۲:۳۲ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
باسلام وخسته نباشید به همه دلاوران .واقعا افتخارافریدند.ایوب ازمهاباد
آخرین اخبار