آیت‌الله نوری همدانی مطرح کرد؛

وظایف اصلی و مهم طلاب ترویج دین است/حوزه علمیه امضای سند ۲۰۳۰ را محکوم می‌کند

مرجع تقلید شیعیان گفت: ترویج دین یک وظیفه مهم واصلی برای طلاب به‌حساب می‌آید و خداوند به کسانی که در این راه گام برمی‌دارند نگاه ویژه‌ای خواهد داشت.

ترویج دین از وظایف اصلی و مهم طلاب است
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌الله حسین نوری همدانی در دیدار با مبلغان مذهب تشیع ساکن در شهر داغستان کشور روسیه، با اشاره به اهمیت تبلیغ در دین اسلام اظهار داشت: ترویج دین یک وظیفه مهم واصلی برای طلاب به‌حساب می‌آید و خداوند به کسانی که در این راه گام برمی‌دارند نگاه ویژه‌ای خواهد داشت.
 
وی بااهمیت دانستن قوانین هر کشور افزود: شیعیانی که در کشورهای غیر اسلامی زندگی می‌کنند باید به‌گونه‌ای رفتار کنند که حکومت از عملکرد آن‌ها عصبانی نشده و موقعیت شیعیان به خطر نیفتد.
 
استاد برجسته حوزه از کنار گذاشتن پایه‌های اصلی دین توسط دشمنان که تهجی است خبر داد و تصریح کرد:این دسیسه دشمن سبب فاصله افتادن بین مسلمانان و منابع دین اسلام شده که ما مبلغان دین وظیفه‌داریم این توطئه را خنثی کنیم.
 
وی مکتب عاشورا را فرهنگ مبارزه با استبداد دانست و خاطرنشان کرد:شعار امام حسین(ع) هیهات من الذله است و این نشان‌دهنده این واقعیت است که فرهنگ اهل‌البیت (ع) از سوی حکومت‌های غیر شیعی قابل‌پذیرش نیست و برای همین شیعیان حاضر در کشورهای غیر شیعی باید مراقب باشند دچار مشکل نشوند.  
 
حوزه علمیه امضای سند ۲۰۳۰ را محکوم می‌کند
 
وی قیام سیدالشهدا (ع) را مورد توجه قرار داد و گفت: مردم از قیام عاشورا و جریان‌های دیگر باید ریشه‌یابی و ارزیابی کردن را یاد بگیرند و آنچه در فکر و ذهن مردم اثرگذار است، باید به مردم گفته شود.
 
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به‌پیش روی بودن ماه مبارک رمضان گفت: ائمه (ع) بر احیای امر خود تأکید کرده‌اند، هر کجایی امر اهل‌بیت (ع) را منتشر کنیم دارای اجر و ثواب بسیاری است.
 
آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به‌پیش رو بودن انتخابات گفت: باید مردم حضور حداکثری در انتخابات داشته باشند و به‌عنوان تکلیف و حق خود بدانند که همه مردم به‌عنوان یک جهاد در انتخابات شرکت کنند، همان‌طوری که در ۸ سال دفاع مقدس جهاد کردند امروز نیز جهاد این است که در انتخابات شرکت کنند.
 
وی بابیان اینکه هر رأی تیری به پیکره دشمن است، افزود: رأی دادن حمایت از نظام است، این نظام ولایی است و ارتباط با فرهنگ اهل‌بیت (ع) دارد، از همین رو باید مراقب باشیم کسی کوچک‌ترین کلمه‌ای که سبب هتک نظام شود نباید انجام گیرد.
 
استاد برجسته حوزه علمیه قم بیان کرد: در ماه رمضان باید خدمات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نظام به مردم بازگو شود، باید به مردم خدمات نظام گفته شود، الحمدالله در تمامی روستا‌ها خدمت‌رسانی به مردم شده است.
 
آیت‌الله نوری همدانی همیشه غرب در طول تاریخ با نظر تحقیرآمیز به کشور ما نگاه کرده است، گفت: اینکه سازمان یونسکو سندی را تنظیم کند که باید بر اساس آن کشور‌ها کار کنند، درست نیست و به این سازمان یونسکو می‌گوییم ما محکوم به‌حکم اسلام هستیم و باید احکام اسلامی را اجرا کنیم.
 
وی بابیان اینکه کشور ما و فرهنگ ما استقلال دارد، گفت: امضای سند ۲۰۳۰ جرم بزرگی از سوی مسئولان است، امضای این سند یک سیئه است حتی چند روز پیش اساتید بزرگ حوزه علمیه اظهار ناراحتی کرده‌اند، امروز ما در اینجا اعلام می‌کنیم این سند را محکوم می‌کنیم.
 
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به توجیه امضای این سند از سوی مسئولان گفت: اگر مقام معظم رهبری بر توجیهات شما صحه گذاشت ما نیز ساکت می‌نشینیم، اما ایشان امضای این سند را محکوم کرده‌اند و ما نیز به دلیل پیش روی بودن انتخابات فعلاً سکوت می‌کنیم، اما بعد از پایان انتخابات موضع خود را اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عباس 36 ساله ازقم
۱۰:۱۲ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
بنام خداسلام علیکم ؛؛؛حرف حاج آقا متین است
آخرین اخبار