کرمان؛

رشد ۱۰۰ درصدی جمع آوری زکات در قلعه گنج

زکات جمع آوری شده در شهرستان قلعه گنج در سال ۹۵ نسبت به سال قبل از آن بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،علیجان خودستان، سرپرست مدیریت کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان قلعه گنج با بیان اینکه پرداخت زکات نقش موثری در اقتصاد مقاومتی دارد، گفت: طی پارسال 2 میلیارد و ۷۸۳ میلیون ریال زکات واجب و مستحبی در شهرستان قلعه گنج جمع آوری و در جهت رفع مشکل محرومان و تکمیل پروژه های عام المنفعه در روستاها هزینه شده است.
وی با بیان اینکه پرداخت به موقع زکات موجب می‌شود تا گام‌ های مؤثرتری در جهت رفع نیازهای خانواده‌های بی‌بضاعت برداریم، افزود: کشاورزان قلعه گنجی در سال ۹۵ بیش از ۱۰ تن خرما به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال در قالب زکات واجب به ستاد زکات شهرستان اهداء کردند.
خودستان تعداد روستاهای مشمول پرداخت زکات در شهرستان قلعه گنج را بیش از ۶۸ روستا عنوان کرد و گفت: زکات جمع آوری شده در شهرستان قلعه گنج در سال ۹۵ نسبت به سال قبل از آن بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشته است.
وی با اشاره به اینکه ۶۸ عامل زکات برای ترویج و اشاعه فرهنگ زکات در جامعه با کمیته امداد قلعه گنج همکاری می کنند، تصریح کرد: عاملان زکات در جهت ترغیب و تشویق مردم به امر زکات همه ساله در فصل کاشت و برداشت محصولات اقدام به تبلیغ برای جمع آوری زکات می کنند.
خودستان با بیان اینکه از 2 میلیارد و ۷۸۳ میلیون ریال زکات جمع آوری شده در قلعه گنج بیش از ۱۰۶ میلیون ریال به صورت زکات مستحبی و مابقی مربوط به زکات واجب بوده است، خاطرنشان کرد: بیش از ۶۰ درصد زکات جمع آوری شده در شهرستان قلعه گنج صرف امور فقرا و نیازمندان و حدود ۴۰ درصد نیز صرف پروژه های عمرانی و کارهای عام المنفه شهرستان شده است.
انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار