در پارک علم و فناوری؛

دستگاه اندازه‌گیری غلظت هیدروژن سولفید در نفت خام رونمایی شد

در مراسمی با معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت از دستگاه اندازه‌گیری غلظت هیدروژن سولفید در نفت خام در محل پارک علم و فناوری رونمایی بعمل آمد.

دستگاه اندازه‌گیری غلظت هیدروژن سولفید در نفت خام رونمایی شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ برات قبادیان، معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت در این مراسم با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی 2 مؤلفه اساسی نگاه درون‌زا و نگاه برون‌زا دارد بیان داشت: آنچه امروز شاهد آن هستیم درون‌زایی فکر و خلاقیت جوانان ایران است.

وی خاطرنشان کرد: یقین دارم اگر آنچه مقام معظم رهبری درمورد اقتصاد مقاومتی تأکید کرده‌ است ادامه پیدا کند به طور حتم  کشور یران در آینده نه چندان دور پیشرفت سرسام‌آوری خواهد داشت، اما شرط آن ایجاد آرامش و امنیت در کشور می باشد.

قبادیان تنش‌زدایی در خارج از کشور و آرامش در داخل را از شرط‌های اساسی پیشرفت  برشمرد و اظهار داشت: همان‌گونه که از قول پیامبر (ص) امنیت، شرط اساسی پیشرفت و ترقی است امروز منطقه ایران اسلامی نیز  یکی از امن‌ترین کشورها است و نباید با شعارهای پوچ امنیت کشور را به خطر انداخت.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت بروز خلاقیت جوانان را در سایه امنیت و آزادی دانست و افزود: ازنظر من علم از نان شب نیز واجب‌تر است و معتقدم ایرانیان از ضریب هوشی بالایی برخوردار هستند البته چنانچه برای اداره امور برنامه داشته باشند.

وی گفت: این دولت با خزانه خالی و رابطه بد با خارجی‌ها کشور را تحویل گرفت و با برجام آن را تغییر داد ما تحریم‌های خانمان‌سوز را شاهد بودیم تا آنجایی‌ که 40 سال قطعات هواپیما را به ‌سختی و با واسطه  تهیه می کردیم اما اکنون خودمان هواپیما تولید می‌کنیم.

برات قبادیان اذعان کرد: این نخستین‌بار است که ایران مالکیت خود را در زمینه انرژی هسته‌ای به دنیا قبولانده است و اکنون  همه پذیرفته‌اند که ما در ردیف کشورهای دارای  تکنولوژی هسته‌ای هستیم.

وی بیان داشت: برای اینکه در کشور پشرفت داشته باشیم  نوآوری را کم داریم  چرا که در کشور نظام ملی نوآوری نداریم بنابراین این نظام باید تدوین و قانونی شده و هر دستگاهی نظام نوآوری خاص خودش را داشته باشد.

قبادیان بیان کرد: برای دانشجویان در دوره کارشناسی، تفاهم‌نامه‌هایی با وزارت علوم منعقد شد که به ‌واسطه آن دانشجویان در صنعت، کارآموزی کنند و دانشجویان تحصیلات تکمیلی که در حال انجام پایان‌نامه  هستند این کار را مأموریت‌گرا و مسأله‌محور انجام دهند.

این مقام مسئول گفت: در بخش اساتید 2 تفاهم‌نامه نیز امضا شد، یکی در ارتباط با پسا دکترای صنعتی است  که به دنبال آن  دانشجویانی که با مدرک دکترای فارغ‌التحصیل می شوند اما با صنعت بیگانه هستند، دوره پسا دکترای خود را در صنعت می‌گذرانند تفاهم‌نامه دوم، به منظور ایجاد فرصت مطالعاتی است و صنعت معادل حقوقی که دانشگاه به اساتید پرداخت می کند به آن‌ها نیز پرداخت می‌کند.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان با اشاره به برگزاری برنامه های  60 هزار نفر ساعت آموزش اظهار کرد: این برنامه برای سال 96 به 12 میلیون نفر ساعت آموزش افزایش داده شد تا هیچکدام از دانشجویان بدون آموزش تخصصی وارد بازار کار نشود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار