پارلمان اروپا موافقت خود را با تحریم مجارستان اعلام کرد

پارلمان اروپا با توجه به ‌نگرانی‌های فزاینده در خصوص رعایت آزادی ها در مجارستان، موافقت خود را با تحریم این کشور اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، پارلمان اروپا با توجه به «‌نگرانی‌های» فزاینده در خصوص رعایت آزادی ها در مجارستان، روز چهارشنبه با آغاز روند تحریم ها (براساس آنچه در پیمان های اروپایی پیش بینی شده است) و حتی در صورت لزوم محروم کردن بوداپست از حقوق خود برای رأی دادن، موافقت کرد.

نمایندگان پارلمان اروپا در قطعنامه ای در پارلمان اروپا در استراسبورگ با 393 رأی موافق،‌ 221 رأی مخالف و 64 رأی ممتنع تصویب کردند اوضاع کنونی در مجارستان « خطری آشکار برای نقض شدید ارزش های اساسی اتحادیه اروپا است و این موضوع آغاز روندی را که براساس بند هفت پیمان لیسبون پیش بینی می شود، توجیه می کند.

این تدبیر که هرگز تاکنون از آن استفاده نشده می تواند حق رأی دادن مجارستان در شورای اروپا را به حال تعلیق درآورد.

در این قطعنامه، نمایندگان پارلمان اروپا درباره « وخیم بودن » اوضاع حاکمیت قانون، دموکراسی و حقوق اساسی » به ویژه «‌ آزادی بیان، استقلال قوه قضائیه و حقوق اساسی مهاجران » طی سالهای اخیر در مجارستان ابراز تأسف کردند.

نمایندگان پارلمان اروپا از بوداپست خواستند لایحه ای مربوط به کنترل سازمان های غیردولتی که از طریق سرمایه گذاری های خارجی سود می برند و همچنین قانون مربوط به دانشگاه های خارجی را که در ماه آوریل در پارلمان این کشور تصویب شد، پس بگیرد.

آنها همچنین از دولت ویکتور اوربان خواستند تدبیری را که چندین هفته است در مجارستان به اجرا در آمده است و براساس آن مهاجران تا زمان بررسی درخواست پناهندگی در بازداشت به سر می برند،‌ لغو کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار